Skrutt
Medlem
Det är kanske inte Family Reserve, nej. Baserar du det på prisnivån? SB kan vara lite knapphändiga ibland bara.Ja det här är ett lite unikt (och tråkigt) fenomen i Sverige tyvärr. Du får kolla i Tyskland i stället för senare årgångar.
Nu är det i och för sig inte Family Vineyards Pinot Noir (verkar det som) som dom har på SB men som konsument hade ju jag tyckt att det skulle vara intressant att kunna prova typ -12,-13,-14 och -15 och ett sådant utbud skulle snarare gör mig mer nyfiken att beställa alla än att ngn försöker sälja slut en årgång innan nästa skall prånglas ut.
2013 vet jag var bra på många håll (men stor skörd) och 2014 likaså (sval) men längre tillbaka än så vet jag inte riktigt. 2012 var väldigt torrt men det kan drabba områden väldigt olika. 2015 är exceptionellt bra på många håll runt om i hela Cape och på vinhyllorna här (är i Sydafrika för tillfället) så försvinner många viner från 2015 väldigt fort. 2016 verkar återigen vara en årgång med extrem torka och stora svårigheter för alla druvsorter som vinner på mer svalka än hetta.
Skoj med SA-resa!