Mattias Schyberg
Administratör
Det känns tryggt att du nu har säkrat årgång 2015 för forumets räkning.Visa bifogad bild 9683
Nu har jag äntligen samlat mig efter lördagens (påtvingade) flaska 2015 Escombro så jag kan delge mina högst personliga intryck av densamma. Wow! Färg: SVART! Hur lite det än var kvar i glaset så kunde inte en ljuskälla lysa igenom vinet! Den var som ett svart hål som absorberade allt ljus? Otroligt! Doft: En för mig mycket bekant doft som jag inte kunde identifiera förrän dagen efter. Kryddig, medicinlik = Kan Jang! Denna kinesiska? förkylningsmedicin med malabarnöt, röd solhatt och rysk rot som aktiv substans. På pricken! Smak: Mynta, Menthol och lite eukalyptus. Svartpeppar och ett uns tobak. Den var som en riktig "må bra" medicin Den här kan definitivt drickas ung. Jag önskar att jag hade 11 flaskor till för då skulle jag dricka en flaska per halvår under fem år och den sista skulle jag försöka spara i ytterligare fem år. Gillar jättemycket ! Rookiepoäng: 92+
Edit: Kändes som en blandning av en nobel Hermitage, Bandol (Mourvedre) och en skitig Languedoc! Det var dock inget nobelt över denna. Bara jävligt gott!