Jag har inte provat den alls. Tänkte bara eftersom du sa att flaskvariationen var påtaglig. Undrade då om andra flaskor av samma vin har varit bättre eller vad variationen bestod av.
Verkar inte vara så många här på forumet som provat vinet när det upp i beställningssortimentet nyligen vilket kanske är lite förvånade men antar att man misstänkte att de inte var någon höjdare.
En 2008 G.D Vajra blev inköpt av flickvännen. Jag har ju hållit det här vinet som en bra instegsbarolo men den här flaskan var inget kul. Doften är ganska inbjudande med mycket röda märka bär. Smaken däremot är spretig, o-integrerad ek och kort eftersmak. En besvikelse. 2007an var bra och de första 2008or jag drack höll måttet. Vet inte om det var en dålig flaska eller om det är skillnad på senare skeppningar.
Håller delvis med även om vinet är ok till sitt pris. Bricco Viole 08 har man ju sneglat på onekligen. Har en 07: och funderar på en 08:a med. Kanske ett sådant vin som man kan bjuda på om 10 år för att sen få folk att tappa hakan när de hör hur lite det faktiskt kostade. Vaynerchuk tror stenhårt på en prisexplosion av kvalitetsbarolo som närmar sig sin topp men han kan man inte alltid lita på .