Nu var ju fokus på mer ren och skär drickning än analys men jag gillade den. Min favorit i cali-pinot flighten. Bra kombo av Bourgogne möter KalifornienKul! Drack själv Radio-Coteau 2013 i helgen, fast Savoy. Mycket fin! Hur var Neblina?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Nu var ju fokus på mer ren och skär drickning än analys men jag gillade den. Min favorit i cali-pinot flighten. Bra kombo av Bourgogne möter KalifornienKul! Drack själv Radio-Coteau 2013 i helgen, fast Savoy. Mycket fin! Hur var Neblina?
Grattis till ett garanterat intressant vin och förhoppningsvis ett gott sådant också!
Suertes del Marqués Valle de la Orotava Vidonia 2017Ruggigt trevligt vin i en stil jag nästan kan garantera att du gillar. Tänk Guibertau, typ.
Intressant med Kékfrankos, jag har börjat kika lite på kékfrankos och österrikiska röda viner att dricka huvudsakligen till kyckling och ugnsstekt kalkon (fast inte kallt, utan rumstempererat); vad skulle du tycka om den kombinationen?Gårdagens AW på Tjoget i Hornstull.
Hummel Kékfrankos - en väldigt jucig historia med bra syra och struktur i vinet. Serverades kallt och var välidgt gott
...
Intressant med Kékfrankos, jag har börjat kika lite på kékfrankos och österrikiska röda viner att dricka huvudsakligen till kyckling och ugnsstekt kalkon (fast inte kallt, utan rumstempererat); vad skulle du tycka om den kombinationen?
.
Visa bifogad bild 18474
2013 Argiano Brunello di Montalcino
Brunello är en typ av vin som kommer att växa i min källare. Underbara! Och en bra kontrast till bl.a. bordeaux och rhone.
Argiano är en brunello med ljuvliga syror och ren frukt som inte drunknar bland fattoner. Läskande och oerhört klunkvänlig. Denna upplevdes som något bättre än förra flaskan. Passade ypperligt till fruns onsdagsbolognese.
Känner igen resan. Vill minnas att jag tyckte första glaset var riktigt äckligt. Men sen tyckte jag iofs att sista var riktigt gott. Så där skiljer vi oss lite.2015 Telmo Rodriguez Valdeorras as Caborcas
Flaska 445
Visa bifogad bild 18479
Igår: två glas med ca 3,5 timmes mellanrum. Det sista och bättre av dem får kanske, med lite god vilja 60-62 någonting. Det var närmast odrickbart och riktigt äckligt.
Dock kändes det inte defekt.
Så jag sparade flaskan.
Idag två nya glas. Nu är det klart drickbart, men inget att slänga noter på. Kanske kommer upp i 82-84 någonting. Tunt, stramt, fullt med märkliga bismaker.
Det här tror jag inte på och tänker aldrig köpa igen - hur hypad Senior Rodriguez än må vara.
Jag förstår ingenting av detta. Men då vet jag åtminstone det.
Sämst i år. Då drack jag ändå ett glas 89-kronors-Ripasso på en synnerligen medelmåttig Italiensk restaurang i somras.
Bästa vinerna enligt min smak var putellerna från Puligny Montrachet, Barolo och Opus One. Brutalt underbara flaskor.Gårdagens BYOB - Temat var: "MILF (Mottles I'd Like to Frink)".
Visa bifogad bild 18487
Flight 1:
2002 Vilmart & Cie Champagne Premier Cru Coeur de Cuvée (4 röster)
NV Gosset Champagne Célebris Blanc de Blancs Extra Brut (3 röster)
NV (2013) Gaston Collard Champagne Grand Cru Rose de Maceration (1 röst)
Visa bifogad bild 18488
Flight 2:
2017 Lackner-Tinnacher Sauvignon Blanc Flamberg (1 röst)
2018 Jean Luc et Paul Aegerter Chablis 1er Cru Vieilles Vignes (0 röster)
2015 Domaine Marc Morey & Fils Puligny-Montrachet 1er Cru Les Referts (7 röster)
2017 Raul Pérez Rías Baixas Sketch (0 röster)
Visa bifogad bild 18489
Flight 3:
1967 Giacomo Borgogno & Figli Barolo Riserva (1 röst)
2003 Château La Tour Haut-Brion (4 röster)
2017 Clos de l'Oratoire des Papes Châteauneuf-du-Pape (0 röster)
2000 Bodegas y Viñedos Alión Ribera del Duero (3 röster)
Visa bifogad bild 18490
Flight 4:
1987 Opus One (4 röster)
1977 Marqués de Murrieta Rioja Ygay Etiqueta Blanca (1 röst)
2012 K Vintners Syrah Cattle King Upland Vineyard (0 röster)
2001 Bodegas AAlto Ribera del Duero P.S. (3 röster)
Visa bifogad bild 18491
Bonus:
2007 Château Climens
Gårdagens BYOB - Temat var: "MILF (Mottles I'd Like to Frink)".
Visa bifogad bild 18487
Flight 1:
2002 Vilmart & Cie Champagne Premier Cru Coeur de Cuvée (4 röster)
NV Gosset Champagne Célebris Blanc de Blancs Extra Brut (3 röster)
NV (2013) Gaston Collard Champagne Grand Cru Rose de Maceration (1 röst)
Visa bifogad bild 18488
Flight 2:
2017 Lackner-Tinnacher Sauvignon Blanc Flamberg (1 röst)
2018 Jean Luc et Paul Aegerter Chablis 1er Cru Vieilles Vignes (0 röster)
2015 Domaine Marc Morey & Fils Puligny-Montrachet 1er Cru Les Referts (7 röster)
2017 Raul Pérez Rías Baixas Sketch (0 röster)
Visa bifogad bild 18489
Flight 3:
1967 Giacomo Borgogno & Figli Barolo Riserva (1 röst)
2003 Château La Tour Haut-Brion (4 röster)
2017 Clos de l'Oratoire des Papes Châteauneuf-du-Pape (0 röster)
2000 Bodegas y Viñedos Alión Ribera del Duero (3 röster)
Visa bifogad bild 18490
Flight 4:
1987 Opus One (4 röster)
1977 Marqués de Murrieta Rioja Ygay Etiqueta Blanca (1 röst)
2012 K Vintners Syrah Cattle King Upland Vineyard (0 röster)
2001 Bodegas AAlto Ribera del Duero P.S. (3 röster)
Visa bifogad bild 18491
Bonus:
2007 Château Climens
Dåså. Tre dagar har gått.Från weblansering 25 april, köpt på infall och för att vin från Kanarieöarna inte hör till vanligheterna hos mig...
Suertes del Marqués Valle de la Orotava Vidonia 2017
Nej men hoppsan så trevligt detta var då!
Äppelmos och mandelmassa i näsan. Lite oxiderade sherrytoner och en frisk havssälta.
Mer sherry i munnen. Frisk syra och visst finns det fat här. Olivspad, mandel och lime.
Faktiskt jättegott. Speciellt och lite unikt på ett spännande sätt.
Första kvällen o ska drickas över 3 kvällar.
Borderline 90p redan i kväll. Ser fram mot morgondagen!
Visa bifogad bild 18465
Visa bifogad bild 18466