Omar Khayyam
Medlem
En härlig onsdagsmiddag med goda vänner. Labet, Keller och L'Eclapart. Finfina grejer.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Vilket inte ens är gott som just konserverad ananas med vaniljsås.Påminner lite om konserverad ananas med vaniljsås
SQN är alltid gott!Oj så gott. Skall försöka mig på en smakanalys lite senare, men oj!Visa bifogad bild 9133
Jag har aldrig förut druckigt SQN, men inser nu att årets löfte om att ta ner snittpriset per flaska gick rakt åt åt åt ...fanders..SQN är alltid gott!
Divine är importör. Dom släpper SQN en gång om året så maila ditt intresse.Jag har aldrig förut druckigt SQN, men inser nu att årets löfte om att ta ner snittpriset per flaska gick rakt åt åt åt ...fanders..
Jisses. Lager, efter lager efter lager. Doft, smak, färg, djup, längd.
Mörka bär. Kaffe? Krut, name it. Vinet har ALLT.
Kan man bli kär i ett vin? Otroligt mycket bättre och godare än något jag tidigare druckit. Med god marginal.
Nån som vet hur man får tag i SQN?
Maila Divine och visa intresse.Jag har aldrig förut druckigt SQN, men inser nu att årets löfte om att ta ner snittpriset per flaska gick rakt åt åt åt ...fanders..
Jisses. Lager, efter lager efter lager. Doft, smak, färg, djup, längd.
Mörka bär. Kaffe? Krut, name it. Vinet har ALLT.
Kan man bli kär i ett vin? Otroligt mycket bättre och godare än något jag tidigare druckit. Med god marginal.
Nån som vet hur man får tag i SQN?
Fina noter! Mina beskrivningar bleknar helt klart i jämförelse. Jag håller med om att det var skönt att fokusera på enbart två viner en hel kväll, man får ut så mycket mer då och man ger verkligen vinerna en chans att blomma ut. Men jag tror faktiskt att vi hade kunnat förbereda oss ännu bättre genom att exempelvis öppna flaskorna tidigare. Och/eller sätta av ännu mer tid! Kanske läge att börja tidigare nästa gång?Här kommer mina ord från torsdagens mini-BYOB med @MartinE Två mycket bra viner i fokus, som vi verkligen kunde ägna tid åt. Mycket intressant att följa utvecklingen så noga under flera timmar.
Jag håller med!Det mycket sympatiska med den här kvällen var ju att vinvalen karaktäriserades av vad vi trodde den andre skulle tycka om.
Det var verkligen kul att du nämnde Prévost så snabbt som du gjorde, för det var mycket tack vare ditt tidigare inlägg om La Closerie Les Beguines som jag valde att ta med just en flaska Fidèle: http://www.finewines.se/threads/ida...ar-och-diskussioner.2030/page-501#post-107378Tyckte att det fanns många likheter med Prevost
Inte illa för en champagnenörd, va? Men t o m en blind höna ju prickar rätt ibland... Och även om jag gjorde mitt bästa för att verka lugn och behärskad kände jag mig ganska stolt inombords (och skröt för sambon när jag kom hem)!Martin lyckades komma fram till Priorat, vilket var imponerande. Men han lyckades också pricka två av fyra druvor i blenden: garnacha och carignan!
Det kändes verkligen passande! Tack än en gång!men när vi nu bara var två personer så kändes det passande! Inga noter från mig heller. Det är en fantastiskt intensiv madeira, och för mig ett riktigt bra exempel på vad stilen går för med seriös ålder.
Du kan absolut klappa dig själv på axeln. Priorat hör till överkurs att plocka blint även för en rödtjutsfan som jag.Inte illa för en champagnenörd, va? Men t o m en blind höna ju prickar rätt ibland... Och även om jag gjorde mitt bästa för att verka lugn och behärskad kände jag mig ganska stolt inombords (och skröt för sambon när jag kom hem)!
Det är ett intressant exempel. Vinet kostar, ser ut och heter som ett vin som borde kunna vara bra. Finns det varningsflaggor som jag missar?Dags för en sågning igen...
Fick en flaska https://www.systembolaget.se/dryck/vita-viner/belondrade-y-lurton-7545101 av jobbet i julklapp (fin gest såklart).
Men vinet är helt totalhavererat. Tungt och syrafattigt, massor med ny ek. Smakar halvtorrt. Påminner lite om konserverad ananas med vaniljsås. Skulle inte köpa det ens om det kostade 50 kr.
t o m en blind höna ju p[r]ickar rätt