This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Krug skrev:Igår var det en trevlig liten middag i goda vänners lag,arrangemanget såg ut som följer:
Blomkålspuré med Avrugakaviar.
1990 Pierre Peters Civée Speciale (Magnum)
1986 Jacques Selosse
1990 Bollinger R.D (tyvärr kork)
Gåsleverterrin med karamelliserad surkål och balsamicoreduktion.
1959 Kloster Ebersbach Eltvillet Taubenberg
2003 Haut Lieu Vouvray
Torskfilé med vaniljbuljong och kokta grönsaker
2004 Felton Road Block 3 Pinot Noir (Central Otago, NZ)
2001 Mt Difficulty Pinot Noir (Central Otago, NZ)
1976 Château Latour
Entrécôte Black and White
2000 Gralyns Cabernet Sauvignon
1996 Clarendon Hills Shiraz
2004 Turley Juvenile
Ostar
1993 Virgine de Valandraud
Best's Liqueur Muscat
Hallonpaj med citronmaräng och mjölkchokladglass
1968 Ampelovion Essenzia
2000 Szentkereszti 6 Puttunyos
Det var en väldigt trevlig kväll!
Krug skrev:
Mysonoxen skrev:Idag blir det vit bourgogne. Jag låg och drömde att jag drack god vit bourgogne och vaknade med smak av smörkola i minnet.
Jag vill inte offra den 1990 Montrachet Marquis de Laguiche jag har i källaren, så jag får leta upp någon Puligny, Chassagne eller en Meursault att släcka tösten med.
Till detta ska jag servera sjötunga.
R.P skrev:Mysonoxen skrev:Idag blir det vit bourgogne. Jag låg och drömde att jag drack god vit bourgogne och vaknade med smak av smörkola i minnet.
Jag vill inte offra den 1990 Montrachet Marquis de Laguiche jag har i källaren, så jag får leta upp någon Puligny, Chassagne eller en Meursault att släcka tösten med.
Vad blev det slutligen för vin till sjötungan?
Mysonoxen skrev:R.P skrev:Mysonoxen skrev:Idag blir det vit bourgogne. Jag låg och drömde att jag drack god vit bourgogne och vaknade med smak av smörkola i minnet.
Vad blev det slutligen för vin till sjötungan?
En Chassagne-Montrachet 2004 från Olivier Leflaive som jag "glömt" i källaren.
Hittade den i en kasse "blandat"
R.P skrev:Vad blev det slutligen för vin till sjötungan?
En Chassagne-Montrachet 2004 från Olivier Leflaive som jag "glömt" i källaren.
Hittade den i en kasse "blandat"
Har du "ordnat kaos" i källaren eller?
Frankofilen skrev:Krug, hoppas du skriver en rad om NFB. Verkar vara läge att gå på den här halvflaskan/kvartsmagnumen direkt, eller?