This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
kayaker skrev:Han köpte ju de här tidigare i veckan så det är väl två av dem kanske?
Rudi Pichler Riesling Smaragd Terrassen 2006
FX Pichler Riesling Loibner Oberhauser Smaragd
Kartäuserhof Smaragd Riesling Achleiten 2006
Domäne Wachau Riesling Smaragd Achleiten 1997
v_skogh skrev:Igår blev det Bollinger Rose samt två Riesling som jag redan glömt namnet på, gissar att CH fyller i.
David W skrev:Hel nöjd med hur det gick i melodifestivalen
anders skrev:Gift men tittar samtidigt på unga pojkar... Hmmm... Med tanke på att Lili & Sussie i mina ögon ser betydligt bättre ut (jag tror låten var bättre också) hade jag hellre sett dem vidare.
Eller kan jag anta att lilla regeringen stod och läste över axeln så du vågade helt enkelt inte skriva annat. ;D
Det är vid tillfällen som Melodifestivalen som jag bittert ångrar den öppna planlösningen i kåken...
Anestesi applicerad i form av ett glas Highland Park 25 years samt en Palmer & Co 98. Ett visst välbehag börjar nu infinna sig då TV:n dessutom har stängts av och övriga familjen har krupit till kojs. Nu ska det fyllekodas.
Bubblaren skrev:Klockan är före 10 en lördagskväll och hela din familj har gått och lagt sig... och du sitter där vaken... ensam.... är du så trist sällskap?
anders skrev:Trist är jag bara så länge frugan är med. När hon försvinner på ett eller annat vis kryper Mr Hyde fram... ;D Och när Mr Hyde har druckit lite finns det inte ett uns av hämningar kvar... ;D ;D
David W skrev:Bollinger RD 1996 Disgorged 12 dec 2001
shorepower skrev:Ska inte RD ligga 8 år eller så på jäst? Öppnade själv en 96, RD igår och den var degorgerad Juni 2006.
Efter en Louis Roeder NV (vilken som vanligt levererade en helt fantastiskt standardcuvee) så provade vi
Min flaska gav inte stöd till Davids syn att RD-96 ska drickas snart. Den kommer att mogna de 5-10 framåt i tiden och jag får lite samma känsla av den som min favorit-RD 1982 som jag hade min sista flaska av för 4 år sedan. 1982 var tidigt ett väldigt bra vin men växte till en avde bästa champagner jag druckit. Vi får se hur den här resan går. Alla höll RD som det klart bästa vinet i sällskapet. Fortfarande mycket äpple även om chokladtoner börjar komma
Pomerol skrev:Drack själv nyligen en Bollinger RD '96 som degogerades i juni 2006, fortfarande för ung. Ångrade att jag inte hade ytterligare lite tålamod.
SUPRA skrev:Efter en i det närmaste oätligt hemmagjord pizza (köpdeg : ) igår blev det Gosset Grande Rosé, är det möjligen den bästa skumpan för under 500 kr på bolaget?
Sen kunde jag inte hålla mig utan öppnade en Dom Perignon 1988. Oj...ojoj...ojojojoj! Mycket god!
Korken luktade oerhört unket, riktigt illa. Men bubblorna och moussen fanns där.
Kristallklar, lätt och ren smak. Den där smaken som lagrad skumpa brukar ha finns där, men inte lika mycket kola som Krug.
Som en mycket nätt Krug. Kanonfin skumpa. Tycker den utan problem hamnar på 94-95 poäng.
Helt otroligt att en kork kan lukta så mycket dynga och avlopp, och ändå vara det som bevakar att 75 cl guld inte rinner ut.
Fantastiskt.
Skulle vara mycket skoj att prova DP, Krug och Cristal, alla 1998, mot varandra.
shorepower skrev:Det var min syn också. Kanske inte framgick av mitt inlägg. Jag har 9 till så jag kan följa den ett tag men öppnar nog nästa flaska först om ett par år.
Blev förvånad över att Davids RD var så pass tidigt degogerad. Det liknar mer en Grand Année än en RD