This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Ser riktigt hemskt ut men antagligen mkt gott! Vad dracks till?Puylinser, bacon, morot, selleri, schalottenlök & ramslök med burrata, bakad torskrygg & kapris.
Kanske inte mycket till världen på bilden men oj så gott och vinvänligt sa Bull.
Glad tisdag
Visa bifogad bild 32094
Rose champagne. Damien HugotSer riktigt hemskt ut men antagligen mkt gott! Vad dracks till?
Låter alldeles för gott!Hörde jag ”färskpärer med dill, smör och Læsø-salt” till kvällens rödingfilé?
Visa bifogad bild 32170
Nice! Nästan en primeur också, best kind! När dom levereras så är det som att flaskorna är gratis!
Samma här och av samma sort. Eller rättare sagt, jag var på språng igår och fick boka om leveransen till nästa vecka. Det var mest en slump att jag tittade på både Budbees och Brings appar för att ha koll på när mina lådor skulle dyka upp.Leverans i dag. Helt utan förvarning dessutom.
Det här låter som något som @StefanAkiko kan ha värdefull information om.Vet inte om det är rätt tråd. Men någon som vet var man kan köpa bättre mirin ?
Dom med alkohol.
Har en yakatori tare som fyller 2 år så tänkte att den förtjänar lite bättre mirin i år.
Bor du i Stockholm kan jag eventuellt hjälpa dig..Vet inte om det är rätt tråd. Men någon som vet var man kan köpa bättre mirin ?
Dom med alkohol.
Har en yakatori tare som fyller 2 år så tänkte att den förtjänar lite bättre mirin i år.
Tyvärr inte =/Bor du i Stockholm kan jag eventuellt hjälpa dig..
Jag har aldrig sett Hon Mirin i Sverige. Kanske går att köpa från Tyskland t.ex.?Tyvärr inte =/
Tack iaf!
Utgår från att denna håller rätt länge? Grymt tips oavsettJag har aldrig sett Hon Mirin i Sverige. Kanske går att köpa från Tyskland t.ex.?
Men jag brukar göra en egen variant.
Värm 1 ½ dl vatten och rör i 2 dl socker.
Sjud tills allt socker löst sig.
Häll i en flaska (3 dl) Akita Fuji Nigori Sake som finns på systemet. (En söt sake som inte är speciellt god att dricka som den är, men funkar bra i matlagning)
Blir så klart inte exakt som riktig Mirin, men betydligt bättre en det som finns att köpa i butikerna.
Håller i en evighet. Brukar göra dubbel sats och förvara i kylenUtgår från att denna håller rätt länge? Grymt tips oavsett
Jag har aldrig sett Hon Mirin i Sverige. Kanske går att köpa från Tyskland t.ex.?
Men jag brukar göra en egen variant.
Värm 1 ½ dl vatten och rör i 2 dl socker.
Sjud tills allt socker löst sig.
Häll i en flaska (3 dl) Akita Fuji Nigori Sake som finns på systemet. (En söt sake som inte är speciellt god att dricka som den är, men funkar bra i matlagning)
Blir så klart inte exakt som riktig Mirin, men betydligt bättre en det som finns att köpa i butikerna.
Hade en -14 på en provning blint förra året. Alla övertygade om att det var Sauvignon Blanc, inga såna vibbar på denna?Visa bifogad bild 32146
ICA hade ett tillfälligt parti Havskatt så jag kunde inte låta bli. Såsen är en hybrid på sandefjordsås och beurre blanc.
Vinet är Pernot Belicard Meursault Vielles Vignes 2016. Fanns i beställningssortimentet förra året så jag köpte på mig ett par stycken. Philippe Pernot Belicard håller hus i Puligny-Montrachet vilket kanske påverkar hans stil en del då det ligger på den friskare halvan av Meursault-skalan