Har ju handlat en del via FRW (
www.frw.co.uk) men kommer inte fortsätta med det. Det kan vara att jag har haft otur men det har varit en rad missöden. FRW har på webben ett svåröverträffat vinsortiment men inget av detta finns i lager. Det är viktigt att förstå att man tar risken då man handlar via dem att vinet inte kommer att levereras.
Det krävs ett riktigt bra logistiksystem för att hantera mängden av viner, det verkar FRW sakna. Att viner som kommer upp på webbplatsen visar sig inte finnas är en sak men att inte helt kunna lita på leveransstatus är en annan. Det har hänt för många gånger att viner som jag betalt och som jag fått bekräftelse på visar sig inte finnas i mitt lager när jag begär leverans. Viner markeras som skeppade (till transportör) trots att de inte är det.
Senast så saknades viner (som jag tidigare fått besked fanns i lager) FRW skyller som vanligt på deras leverantörer men trots allt så fick en bekant leverans av samma viner, även då han beställt vinet ett par veckor efter mig (men begärde leverans före mig). Misstanken att man lånade från mitt lager är ju svår att komma över så det var droppen som fick bägaren att rinna över.
Som sagt, det kan vara att jag haft otur, FRW har ett bra sortiment och om ni fortsätter handla där så är mina råd
* Betala med kreditkort
* Se till att du har kontroll över viner du har in bond hos FRW. Be att få leveransbesked etc
Personligen, efter att slutgiltligen fått ut alla mina viner så håller jag mig borta ett tag. Jag har ju tidigare rekommenderat FRW så ville lägga in en blänkare om andra upplevt problem