Kände jag inte alls till, artikeln är ju publicerad den 23 april men jag har inte hört ett dyft om det. Ska bli intressant att se vad som händer.
En annan grej som jag blev lite förvirrad över var att idag när jag skulle hämta ett paket med vin från Tyskland som skickats med UPS så sade killarna på Jetpak (som är sköter sortering och utkörning i mitt område) att jag hade tur och man gjort ett undantag för jag var känd hos dem. ”Vadå undantag, vad nu?” frågade jag. Jo, de har tydligen sedan ett par veckor tillbaka fått till sig av UPS att de inte får köra ut vin, varken direkt till kund eller utlämningsställe/accesspunkt utan det ska skickas tillbaka till avsändaren. ”Men varför skickar ni ut det till oss då?” hade de frågat UPS... vet inte riktigt vad de fick för svar men direktiven var att det ska sändas tillbaka i alla fall. Ibland är det kanske inte lätt att veta vad innehållet är men de menade på att min låda var inga tveksamheter då det var vinflaskor på den. Tycker hela grejen låter märklig och verkar inte vara något som avsändaren känner till.
Nu är det så att jag idag har beställt ytterligare en låda från en annan handlare som också skickar med UPS så det ska bli spännande och se om jag får den eller om den returneras. Kommer den till min lokala hub är det nog lugnt men fastnar den nånstans i kedjan innan kanske det blir knepigt. Hm, ja med tanke på ovanstående så kanske det snart är slut på det roliga.
Bortsett att man ska vara nervös att få grejorna så är det klockrent. Lådan jag fick idag beställde jag i förrgår, 12 fl för 11€ i frakt. Dagens beställning, även den på 12 fl gick på 8.50€. Nu stundar helg, men förhoppningsvis har jag den på måndag.