Bastardo
Medlem
Så klart kollar jag aldrig om någon annan typ av företag betalar sina skatter … Jag tycker inte att man kan jämföra dessa rakt av. Men det ser nästan ut så att risken att ’åka dit’ är minimal, som du säger, så varför jävlas staten med oss entusiaster på detta sätt? Det är horribelt att det får fortsätta. Jag undrar om Munskänkarna har försökt driva den här frågan med Systembolaget, i så fall vore det hög tid att göra det. Jag kan ta upp frågan vid tillfälle, men jag tror att det har varit redan på tapeten; det är kanske själva lagen man måste förändra i så fall.Jag har ställt frågan förut, utan att ha fått något svar: hur ofta gör du den här kollen för andra kategorier företag? T.ex. restauranger, frisörer och andra traditionella "kontantbranscher"? Det är ju lätt snurrigt att tänka att man som privatkund ska genomföra en multinationell skatteutredning av detaljhandelsfirmor inför varje köp! För övrigt lär det p.g.a. manuell hantering kosta Skatteverket mer att svara på frågan än vad de får in i alkoholskatt på ett typiskt vininköp, så svenska staten skulle gå minus om alla skulle få för sig att ägna sig åt den här typen av upplägg!