vintomas
Numera lågaktiv bloggare
Öh, DHL till privatadresser levereras ju sedan några år av PostNord Logistics vad jag märkt. Till företagsadresser är det nog fortfarande egen regi.Allt är bättre än stolpskotten på DHL.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Öh, DHL till privatadresser levereras ju sedan några år av PostNord Logistics vad jag märkt. Till företagsadresser är det nog fortfarande egen regi.Allt är bättre än stolpskotten på DHL.
Nej, det är inte Posten, utan det är DHL som "levererar" till privatpersoner. Med en gnutta missflyt så måste du åka till Rosenberg och hämta ditt paket. Trackingen visar ibland en del spännande händelser upp till två veckor efter att man lyckats få paketet.Öh, DHL till privatadresser levereras ju sedan några år av PostNord Logistics vad jag märkt. Till företagsadresser är det nog fortfarande egen regi.
Att behöva vara hemma från jobbet en halv dag eller mer pga. en paketleverans är värdelöst.Från Tyskland, från riktiga butiker, med DHL, har jag fått mina varor levererade in i vardagsrummet utan knussel. När man exempelvis beställer en bok från Amazon eller annat från en svensk nätbutik är det en helt annan historia. Då skall man knalla till någon butik de har avtal med, oavsett avstånd, och själv bära hem eländet.
De gånger jag fått leveranser har jag fått bestämma tiden själv, efter kl 18.Att behöva vara hemma från jobbet en halv dag eller mer pga. en paketleverans är värdelöst.
+1Gemensamt för alla som levererar hem till dörr är att det, som i alla branscher, kan vara otroligt stor varians i sista ledet. Allt ifrån duktiga, yrkesstolta och serviceinriktade chaufförer till de som har lite mer otur när de tänker på bemötande av kund.
Jag har bara stött på bottenskrapet när jag fått leveranser DHL, UPS och Schenker.Gemensamt för alla som levererar hem till dörr är att det, som i alla branscher, kan vara otroligt stor varians i sista ledet. Allt ifrån duktiga, yrkesstolta och serviceinriktade chaufförer till de som har lite mer otur när de tänker på bemötande av kund.
Så ser det inte ut söder om Slussen. DHL-paket från Tyskland adresserade till åtminstone min adress hamnar oftast direkt hos mitt postombud.Nej, det är inte Posten, utan det är DHL som "levererar" till privatpersoner. Med en gnutta missflyt så måste du åka till Rosenberg och hämta ditt paket. Trackingen visar ibland en del spännande händelser upp till två veckor efter att man lyckats få paketet.
Kan mycket väl vara förklaringen. Men jag hävdar bestämt att Gud har tagit sin hand från Segeltorp, som är den terminal som mina PostNord-paket går via. Någon annan förklaring kan inte finnas för försenade paket, försvunna paket, försvunna avier, skadade paket, obegripligt returnerade paket och paket som det hänt något annat irriterande med. Möjligen är terminalen infiltrerad av IOGT-NTO-medlemmar.Då är det skickat med postdelen av DHL så att de hanteras av Posten i Sverige. Det är inte samma sak som DHL Express till nå'n gudsförgäten terminal.
Jo dom är knepiga, ja fick aldtig någon avi eller liknande så mitt skickades tillbaks till tyskland ena gången. dom hävdade att jag fått två avier.Är det någon som haft problem med Postnord tidigare?
Igår skulle jag fått en leverans med viner men när jag kom så hade det endast kommit en avi utan någon upphämtningsadress på. Jag ringde då Postnord som sa att det paketet var levererat P U K. Detta innebär egentligen att lådan skulle vara lämnad utan kvittens.
Jag har nu anmält ärendet hos Postnord men min största farhåga är att chauffören hade dåligt med explorer och arboga 10.2 hemma så han valde att ta mitt paket då det ofta står på paketet att det innehåller alkoholhaltiga drycker.