Bastardo
Medlem
Hos xtraWine ändrade de fraktpriserna ett tag sen och det lönar sig bäst att köpa vin enbart i 12-pack och inget annat. Så om jag/vi skulle vilja köpa 24 flaskor på en bräda, bör man då göra två olika beställningar, men i hopp om att de levereras helst ändå samtidigt.Har säkert med viktgränser för frakten att göra, har vart med om flera olika handlare där fraktpriset studsar upp rejält mellan exempelvis 5 och 6 flaskor eller 10 till 12 och man väljer det lägre antalet så kommer de i en 6 eller 12-låda med en eller ett par tomma fack.
Jag har ingen aning om de skulle godkänna det, men det kan löna sig att försöka alla fall, om man vill spara lite i fraktkostnaderna. Det handlar inga kolossala pengar i sammanhanget, men alla fall jag vill alltid betala så lite som möjligt för frakten.
P.S. Med de viner som vi oftast beställer kan man spara i många fall runt en hundralapp per flaska inklusive punktskatt och frakt. Men då bör det vara viner som är lite snällare prissatta i Italien och som har en drive just då, på kanske 25% och uppåt.
Det är just det som gör vinsökningen så spännande, att jaga flaskor som är billigare än här, i de fall vinet finns hos bolis också. Men i ärlighetens namn måste jag även säga att många italienska viner är förvånande snällt prissatta här i Sverige, så det lönar sig alltid att se om vinet säljs här också.