Han kanske menar kostnaden.K100? Fattar inte. 100k flaskor kan du ju inte heller ha köpt...
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Han kanske menar kostnaden.K100? Fattar inte. 100k flaskor kan du ju inte heller ha köpt...
Det är något jag kan försöka hänga på!Mer Selosse och Krug. Mindre av allting annat.
Amen!Och om inte allt för lång tid kommer man inse att i alla de där vertikalerna man samlar på så kommer det att dyka upp nya årgångar även i år (SURPRISE!)...
Lite i samma linje jag har i åtanke.Summa summarum: två flaskor in, en fllaska ut!
För egen del ser målen ut så här:
Mer Selosse och Krug. Mindre av allting annat.
Och om inte allt för lång tid kommer man inse att i alla de där vertikalerna man samlar på så kommer det att dyka upp nya årgångar även i år (SURPRISE!)... Och så kommer ju Cristal 2012... Comtes de Champagne 2008 – både vit och rosa... Nya spännande upptäckter... Fler spännande flaskor av förra årets nya spännande upptäckter... Hmm, borde man inte balansera med lite mer rött också?
...
- Drickfärdig "enklare" skumpa (vad 17 köper man då?)
...
Tackar tackar!Eftersom du gillar Selosse och Krug som jag så har jag några tips. Hemligheten är reservvin och ek!
Kraftpaket:
De Sousa Caudalies
De Sousa Caudalies Rosé
Pouillon Solera
Eric Rodez Grandes Vintages
Mellan och osockrat:
Vouette & Sorbée Fidele eller systervinet Clandestin Les Semblables
Lättare men inte PP:
Kartongen Sainte-Anne
André Jacquart Vertus Experience (favorit enklare NV. Drack en tio år gammal med Arthur S som var magiskt bra.)
Pouillon Valnons Vintage
Bérêche Brut Reserve
Har inte kunnat! Jodå, det har han hunnit. Och K förklaras väl av andra..K100? Fattar inte. 100k flaskor kan du ju inte heller ha köpt...
K brukar ju står för 1000. Men 1000 framför hundra blir en miljon och det kan väl ändå inte vara möjligt?Har inte kunnat! Jodå, det har han hunnit. Och K förklaras väl av andra..
Nope, K framför 100 blir 100,000:- iaf i min snäva värdK brukar ju står för 1000. Men 1000 framför hundra blir en miljon och det kan väl ändå inte vara möjligt?
1 000 100. Lite dryg en miljon om man ska vara kinkig. Men jag antar att du multiplicerar...Nope, K framför 100 blir 100,000:- iaf i min snäva värd
K=1000 genom 100. Räknar du din lön på ditt vis, är jag avis.... Du är kund hos Bynk, eller hur?!1 000 100. Lite dryg en miljon om man ska vara kinkig. Men jag antar att du multiplicerar...
- Drickfärdig "enklare" skumpa (vad 17 köper man då?)
R. Pouillon Solera har en fantastisk Selosse-lik doft, men jag upplevde den inte som särskilt drickfärdig när jag drack den. Jag har visserligen bara druckit den med 2013-bas, så andra utgåvor kan givetvis ha betett sig annorlunda. För övrigt håller jag med @Crist(al)ian 77 om allt – särskilt när det gäller Bérêche, Clandestin, V&S Fidèle och De Sousa CdC!Eftersom du gillar Selosse och Krug som jag så har jag några tips. Hemligheten är reservvin och ek!
Kraftpaket:
De Sousa Caudalies
De Sousa Caudalies Rosé
Pouillon Solera
Eric Rodez Grandes Vintages
Mellan och osockrat:
Vouette & Sorbée Fidele eller systervinet Clandestin Les Semblables
Lättare men inte PP:
Kartongen Sainte-Anne
André Jacquart Vertus Experience (favorit enklare NV. Drack en tio år gammal med Arthur S som var magiskt bra.)
Pouillon Valnons Vintage
Bérêche Brut Reserve
Skulle gissa att ni båda har fel. Man kan inte säga kilo-100. Man kan däremot säga kilokronor, varför K:et ska vara efter 100, inte före.K=1000 genom 100. Räknar du din lön på ditt vis, är jag avis.... Du är kund hos Bynk, eller hur?!
Kan och kan. Låt oss bara vara överens om att det inte var ett optimalt sätt att uttrycka sig om man ville ha tydlig kommunikation. Men däremot ett mycket bra sätt om man ville ha lite mysticism och snack på forumet.Skulle gissa att ni båda har fel. Man kan inte säga kilo-100. Man kan däremot säga kilokronor, varför K:et ska vara efter 100, inte före.
Ska villigt erkänna att K är felplacerat. Och att min ton i konversationen var helt omotiverad. Med anledning av detta ber jag dig om ursäkt.Kan och kan. Låt oss bara vara överens om att det inte var ett optimalt sätt att uttrycka sig om man ville ha tydlig kommunikation. Men däremot ett mycket bra sätt om man ville ha lite mysticism och snack på forumet.
Kilokronor är väl enheten för enstaka flaskor? (Exempel på användning: "Senaste årgången av Sassicaia kostade drygt 1,5 kilokronor.") Hela vinkällare mäts väl i megakronor, och om det spårat ur fullständigt, i kiloton?Skulle gissa att ni båda har fel. Man kan inte säga kilo-100. Man kan däremot säga kilokronor, varför K:et ska vara efter 100, inte före.
Kilokronor är väl enheten för enstaka flaskor? (Exempel på användning: "Senaste årgången av Sassicaia kostade drygt 1,5 kilokronor.") Hela vinkällare mäts väl i megakronor, och om det spårat ur fullständigt, i kiloton?