JonasBo
Medlem
Langhe vaddå? Nebbiolo eller vad som helst från Langhe?langhe, chablis, sancerre osv efter vardagsbehov
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Langhe vaddå? Nebbiolo eller vad som helst från Langhe?langhe, chablis, sancerre osv efter vardagsbehov
Langhe nebbiolo. Brukar ofta vara det som går när vi ”spontanöppnar” en flaska, åtminstone under vinterhalvåret.Langhe vaddå? Nebbiolo eller vad som helst från Langhe?
2-300 flaskor varje år enbart primörer? Det var inte dåligt, du måste ha en del utrymme för förvaringBordeaux 24 blir intressant att följa med tanke på väderleken som var samt skördeutfallet som var tämligen lågt, hur påverkan på primörpriserna blir jämfört med 23...Brukar oftast köpa 2-300 flaskor primörer per år men är lite fundersam med 24orna. Vi får väl se.... Gott slut och gott nytt vinår till alla vinvänner!
Jovars, mitt vinrum är på ca 30m2, men det börjar snart bli lite ont om plats2-300 flaskor varje år enbart primörer? Det var inte dåligt, du måste ha en del utrymme för förvaring
Jag köper en hel del på iDeal. Fördelarna är hög transparens och stort utbud. Nackdelarna är höga utgångspriser och övervärdering av vissa årgångar. Det är svårt att fynda men de flesta artiklar stannar på utgångspriset. En annan bra sak är att de tar 39€ i frakt för upp till tolv flaskor men du behöver inte frakta hem auktionsvinster direkt utan har 30 dagar på dig, sen tar de en avgift per dag. Så man kan buda hem flera flaskor och fylla en låda med något annat ur deras digra utbud i lugn och ro.Min källare var i rätt bedrövligt skick när året började efter nästan inga inköp alls under många år. Men 2024 sköt jag på allt som rörde sej… Det har gjort att min källare just nu består av viner från före 2010 och viner från 2021-2023…
Jag behöver handla mer halvmogna viner och då är Systembolaget ett exceptionellt dåligt val. Lite osäker på var man handlar bäst? Har köpt lite på auktion i Danmark, men när courtaget är pålagt och pengarna omvandlade till SEK så har det blivit rätt dyrt. Vad tycker folk om Idealwine här?
CdM alla dagar i veckan. Låg frakt och ett bra utbud på lagrade viner i alla prisklasser. 1:a valet helt klart för mig.Min källare var i rätt bedrövligt skick när året började efter nästan inga inköp alls under många år. Men 2024 sköt jag på allt som rörde sej… Det har gjort att min källare just nu består av viner från före 2010 och viner från 2021-2023…
Jag behöver handla mer halvmogna viner och då är Systembolaget ett exceptionellt dåligt val. Lite osäker på var man handlar bäst? Har köpt lite på auktion i Danmark, men när courtaget är pålagt och pengarna omvandlade till SEK så har det blivit rätt dyrt. Vad tycker folk om Idealwine här?
Jag tycker Philipsson wine ofta har rätt mkt bra erbjudanden på viner med åldern 2010-2020.Min källare var i rätt bedrövligt skick när året började efter nästan inga inköp alls under många år. Men 2024 sköt jag på allt som rörde sej… Det har gjort att min källare just nu består av viner från före 2010 och viner från 2021-2023…