This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Det kommer lite intressant 2019 Barbaresco om en veckaEftersom jag förstår att alla sitter som på nålar och undrar om jag håller köpstoppet så ja, i morgon är det fyra veckor köpfritt. Det var iofs så sent som förra veckan som min sista flaska under "pending" i CT togs bort genom att leveransen dök upp, så det har nog inte känts så köpstoppigt för min sambo. Men nu väntar jag på att kortföretaget hör av sig snart och undrar över den ovanliga icke-aktiviteten på mitt konto.
Tack för tipset, det är inget för mig! Produttori har jag framförallt köpt 2016 ifrån, det är den producent jag har flest flaskor av. Utan köpstopp hade jag säkert köpt lite.Det kommer lite intressant 2019 Barbaresco om en vecka
Håller med. Men det här var första två flaskorna efter 6 veckors köpstopp så tycker jag sköter mig någorlunda.Tycker det är när man hela tiden måste hugga direkt som det börjar skena på riktigt. Kan man bara hålla FOMO-impulsen gentemot enhörningar och hajpflaskor någorlunda i schack minskar behovet av köpstopp drastiskt. Lättare sagt än gjort iofs ...
Har Stefan Töpler/Barolobrunello ett nyhetsbrev? Ser inget om det på hemsidan?Det finns många skäl till köpstopp. Oavsett vilket är det trist att inte ens våga ögna igenom Stefan Töplers senaste subscription offer för rädsla att.....
Tre gånger per år brukar de skicka ut mail om kommande lanseringar. Själv började jag få mailen efter jag hade handlat från Barolobrunello.Har Stefan Töpler/Barolobrunello ett nyhetsbrev? Ser inget om det på hemsidan?
Det var mer en generell reflektion, ingen inlindad kritik. Jag tycker att du verkar sköta dig jättebra!Och Gonons Saint-Joseph är typ mitt favoritvin alla kategorier, så inte bara FOMO.
Hehe, tack. Och jag håller som sagt med, det är väldigt mycket av källarinflationen som beror på viljan att hoppa på det ena och det andra (samtidigt som man ska fortsätta köpa alla nya årgångar av sina favoriter).Det var mer en generell reflektion, ingen inlindad kritik. Jag tycker att du verkar sköta dig jättebra!
Beslut vi människor fattar har som bäst små uns av rationalitet bakom sigJag har aldrig fattat det där med köpstopp. Men man kan ju vända lite på frågan. Vad är syftet med ert "samlande"? Själv dricker jag ungefär lika mycket som jag köper. Vill jag tex bara dricka 2 flaskor bra och lagrat vin i månaden och de behöver lagras i 10 år. Så måste jag ju rimligtvis fylla på källaren med 2 flaskor i månaden, eller 24 st (3 lådor) om året. Så fundera lite över varför ni har köpstopp. Börjar det bli fullt och ni lagrar flaskor i grönsakslådan i kylskåpet kanske det är dags att börja konsumera lite mera. Är det ekonomin som tar stryk och man får begränsa andra viktiga saker man vill göra, så är nog köpstopp också nödvändigt.
Har Stefan Töpler/Barolobrunello ett nyhetsbrev? Ser inget om det på hemsidan?