Bra skrivet av Tumble och troligtvis så låter han sitt vinintresse även gå ut över skrivandet ibland och vet/bryr sig till skillnad mot AOV-gänget att han har ett långt yrkesliv kvar. Monopolet existerar, men vinintresserade har till stor del lämnat vårt alkoholmonopol bakom sig och hittat andra vägar till sina vininköp och använder sig bara av SB till en liten del av sin källare.
Men alltså helt ärligt, sluta kalla det för AOV-gänget om ni menar BG, Håkan och Mölstad. Den skribent som bidragit mest till tidningen senaste halvåret är jag, och jag tror inte du menar mig.
Linda Stensen skriver och redigerar också en hel del och även om Håkan är fortsatt väldigt aktiv så är BG och Mölstad mest fokuserade på sin Perfect Guide/svd-bilaga.
Blir mycket lättare att ta till sig andra idéer och förslag om kritiken är lite mer specifik. När man drar alla Sveriges vinskribenter över en kam ser jag två alternativ: 1. Den som kritiserar har inte förståelse för att andra än riktiga vinnördar också behöver kunna läsa våra texter och/eller har inte läst så mycket vinartiklar på sistone eller 2. Man tänker fortfarande bara på "gubbgänget" som "Sveriges vinskribenter".
Sanna (DN), Alf (DN), Per (Di), Linda (Aftonbladet/AoV), Sofia (nwt/din Vinguide) och undertecknad (AoV, Icon) - vi är alla rätt "med" vad gäller vin och hatar boxar och skräpvin. Betyder inte att vi kan skriva helt fritt (blir fortfarande begränsade av målgruppen som ett sätt som man slipper om man skriver tex för en blogg utan behov av att tjäna ihop till en lön). Men vi gillar bra grejer, är inte köpta och föredrar alla matvänlig elegans över "publik" stil.
Så gärna mer kritik, ju mer specifik desto bättre, och skvaller för nöjes skull. Men sluta tänka på gubbarna som Sveriges enda vinskribenter!!