This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Sjödin skrev:Kan ni förklara det här, konjaksfantaster??
Så fort jag dricker konjak och främst när jag kombinerar den med kaffe, så får jag en sån sjuhelsikes halsbränna.
Aldrig annars, inte av något. Jag skulle kunna dricka fotogen blandat med tabasco utan att få halsbränna.
Varför just konjak??
Sjödin skrev:Kan ni förklara det här, konjaksfantaster??
Så fort jag dricker konjak och främst när jag kombinerar den med kaffe, så får jag en sån sjuhelsikes halsbränna.
Aldrig annars, inte av något. Jag skulle kunna dricka fotogen blandat med tabasco utan att få halsbränna.
Varför just konjak??
Ja, det kanske är en rimlig förklaring. Hursomhelst så har jag ALDRIG haft liknande känningar av NÅGON annan mat eller dryck, utan bara av konjak. Jäkla tur att det finns annat gott att dricka...Pomerol skrev:Är det inte så att beskan i kaffet och alkoholen i Cognac förstärker varandra? Dessutom är ju Cognacen viniös/druvig i sin karaktär vilket förstärker krocken ytterligare om man jämför med till exempel whisky och kaffe.
Krug skrev:Jag vill minnas en cognac vid namn Frappin som jag var vansinnigt förtjust i för ett gäng år sedan sedan. Den importerades då av Divine och det är samma ägare som till favoritskumpan Gosset.