Har aldrig haft så stora "odlingar" i mina fönster som i år. Har både köpt sticklingar, plantor samt sått en del själv. Inser det är knepigt och "specialkunskap" kan behövas.
Kanske finns det erfarenheter här på FW när det gäller skötselråd. Vad för sorter har ni hemma?
Jag har följande:
Timjan
Rosmarin
Salvia, ett par olika sorter, bl a annanassalvia och kryddsalvia
Bladpersilja
Vitlöksgräslök och vanlig gräslök
Vinruta
Purjolök (sått i år)
Dill (sått i år)
Mynta
Tomatplanta
Okänd - har en som jag inte minns vad det är, den har överlevt från förra året och har efter hård ansning börjat ta sig igen.
Närmast undrar jag om var på bladpersiljan jag ska nypa av den, kan ju inte vara vid själva bladet. Vill den ska producera fler stjälkar och leva länge. Har både en köpt planta samt har sått själv.
Idag ska en del av de små plantorna få komma ned i större krukor, måtte de inte bli allt för chockade.
Kanske finns det erfarenheter här på FW när det gäller skötselråd. Vad för sorter har ni hemma?
Jag har följande:
Timjan
Rosmarin
Salvia, ett par olika sorter, bl a annanassalvia och kryddsalvia
Bladpersilja
Vitlöksgräslök och vanlig gräslök
Vinruta
Purjolök (sått i år)
Dill (sått i år)
Mynta
Tomatplanta
Okänd - har en som jag inte minns vad det är, den har överlevt från förra året och har efter hård ansning börjat ta sig igen.
Närmast undrar jag om var på bladpersiljan jag ska nypa av den, kan ju inte vara vid själva bladet. Vill den ska producera fler stjälkar och leva länge. Har både en köpt planta samt har sått själv.
Idag ska en del av de små plantorna få komma ned i större krukor, måtte de inte bli allt för chockade.