This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
vintjej skrev:Hur tar sig era grödor?
Själv ska jag beställa mizuno, rödbetor och/eller mangold, bladpersilja och någon lättodlad sallad.
Ärtskotten börjar komma nu och jag undrar var man köper hönsgödsel i stavform billigt.
weezer skrev:Jag köper uppdrivna kryddor på Plantagen, skönt att kunna sätta färdiga skott.
Har fänkålsdill, rosmarin, oregano, timjan, gräslök, dill.
Basilika inomhus ännu, tål inte kyla bra...
ae skrev:om du bor i lght och tycker att det är onödigt att ta in djurbajs så ska tydligen gräs fungera utmärkt som gödsel.
Bubblaren skrev:Weibulls vid Hötorget - vart finns de (shop eller marknadsstånd)??
ae skrev:på sveavägen norr om apelbergsgatan.
Öhman skrev:Inspirerad av denna tråd köpte jag idag en liten planta myskmadra för att komplettera min lilla örtsamling på altanen.
Myskmadra ser man allt som oftast på menyerna numera. Men hur tusan använder man dem egentligen? Tips?
vintjej skrev:Efter gödseltips här och av andra kör jag nu med nässlor.
Min mormor, fick jag just veta, använde utspätt kiss som gödning för blommorna. Tydligen oslagbart.
ae skrev:Roligt! Försökte så myskmadra men bommade. var hittade du plantan?
Har fått för mig att den brukar användas torkad vanligtvis. I ngt av de senare numren av Gourmet så var det med ngt recept från Trio där de gjorde en kräm smaksatt med myskmadra. ska kolla i det hur myskmadran användes.
Bubblaren skrev:Nässlor? Plockar du dem själv? ska de torkas och läggas ovanpå jorden, eller hur gör du??
Är det ngn mer här som har tomatplanta?
Hemma har vi till och från odlat en mild sort som heter Anjo. Ger stora frukter och är lättodlad. Vi använder den färsk precis som paprika men den funkar bra i maten också utan att döda smaklökarna alltför mycket. När man drar upp den tidigt på våren så har vi den i kruka i ett söderfönster och sedan åker den ut på balkongen under sommaren.R.P skrev:Chili skulle vara kul att så, några förslag?