Darth Angelus
Medlem
SV: Lagra Champagne
Bra skrivet, SUPRA. Jag håller med till 100%, och visst lär det finnas de som tycker sig ha råd med Clos d'Ambonnay utan att blinka, även om de inte lär vara så många.SUPRA skrev:När det gäller pris finns det bara en slutsats.
Eftersom alla har helt olika inkomster och utgifter och ingen människa är den andra lik när det gäller vad man lägger sina pengar på, är det endast
en själv som kan bestämma vad man tycker är så pass "prisvärt" att man väljer att köpa det.
Jag lovar att det finns människor som inte tycker Krug CdA är speciellt dyrt. Precis som att det är svårt att besöka ett systembolag utan att se en alkis som
har pantat och sparat ihop EXAKT de tolv (?) kronorna en 7.2:a kostar.
Det är därför jag personligen har svårt för tidningar som på något sätt påtvingar en sorts medelekonomi som ska gälla alla läsare.
Vad som är dyrt för någon kanske jag ser som ett fynd? Och tvärtom.
Dock finns det ju fakta och statistik som säger att större delen av befolkningen faktiskt inte är höginkomsttagare, och media kan man gissa
har väldigt bra koll på sin målgrupp. Samt statistik på vad som faktiskt säljs.
Därmed lär man inte läsa mycket annat än om fyndviner under 80-100 kr i Metro, Expressen, Aftonbladet, DN, SvD och så vidare.
I och med det finns det ju plats för andra specialtidningar, för de som inte inmundigar sitt informationsflöde via en gratistidning på en tunnelbana.