This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
2018 år en varm årgång! Enligt Caviste.se landar ändå Descombes på 13-13,5% det är ju inga problem. Foillard CdP 2018 gillade jag inte, för kraftigt alkohol och dåligt syra. Lapierre 2018 var helt OK, god. Julie Balagny En Remont 2018 var god, men smakade inte lätt och floral som Balagny brukar, men kändes lagringsduglig istället. Mer än så har jag nog inte provat.Ngn som druckit Beaujolais 2018, sägs vara en bra årgång. Är den varm, gillar ej Bojo när den blir för alkoholstark?
Tack, testade också Foillard CdP 2018 och tyckte den var lite oblanserad, därav min farhåga2018 år en varm årgång! Enligt Caviste.se landar ändå Descombes på 13-13,5% det är ju inga problem. Foillard CdP 2018 gillade jag inte, för kraftigt alkohol och dåligt syra. Lapierre 2018 var helt OK, god. Julie Balagny En Remont 2018 var god, men smakade inte lätt och floral som Balagny brukar, men kändes lagringsduglig istället. Mer än så har jag nog inte provat.
Det är helt klart "buyer beware" med denna årgång. Descombes har bra track record med fina versioner av 2015 som var minst lika varmt, sägs det. Har inte provat.Tack, testade också Foillard CdP 2018 och tyckte den var lite oblanserad, därav min farhåga
Tror det är Pehu SimmonetTror ni det blir Chenin blanc nästa släpp?
lär ju vara Pehu - men våra Grappe medlemmar borde kunna verifiera lådans innehåll ?Ingen som kan bekräfta morgondagens släpp?
Ludovic Chanson, LoireIngen som kan bekräfta morgondagens släpp?
Vart ser du det? Brukar det inte vara i december? Redan köpt ett par lådor Grappin 19, men kanske blir svårt att avstå ändåNästa ser ut att vara Le Grappin.
Ser på bilden som är publicerad om nästa släpp. Kollat tidigare släpp från Grappin och de överrensstämmerVart ser du det? Brukar det inte vara i december? Redan köpt ett par lådor Grappin 19, men kanske blir svårt att avstå ändå
Edit: såg att det var augusti förra året så möjligt det kommer nu.
"årets mycket begränsade allokering av efterfrågade Le Grappin" 2790.-Nån som har koll på morgondagens släpp?
Testat den tidigare? Blev rätt sugen när man läste om de!"årets mycket begränsade allokering av efterfrågade Le Grappin" 2790.-