This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Nä, jag röstade precis rätt!Röstade du fel igen?
Då missförstår jag något... du skriver en viss poäng men röstar en annan?Nä, jag röstade precis rätt!
Ja, jag skrev en poäng utifrån vad vinet "levererar" och valde att rösta mer "subjektivt" utifrån mina preferenser.Då missförstår jag något... du skriver en viss poäng men röstar en annan?
För mig är smak subjektivt så det där förstår jag inte riktigt men då sitter poängen där det var menat i alla fall!Ja, jag skrev en poäng utifrån vad vinet levererar och valde att rösta mer "subjektivt" utifrån mina preferenser.
Den diskussionen kan vi ta någon annan gång och i sak håller jag med dig.För mig är smak subjektivt så det där förstår jag inte riktigt
Vad tråkigt! Kul att du ville vara med, hoppas du byter din korkade flasks mot en fräsch!Presentationen av den här månadens vin var så lockande att jag bara måste prova. En slank Pinot Noir är oemotståndlig. Skulle passa bra till dagens lunch. Vacker rubinröd färg lovade gott. Första sniffen i glaset var som att öppna källardörren till ett gammalt hus: jord och mögel.
Du har helt klart en annorlunda definition på "naturligt" (än min i alla fall). Jag tycker inte att de attribut du nämner varken har med naken druvtypicitet eller ursprung/terroir att göra. Ett bra och "naturligt vin" är ärligt, osminkat och druv- och ursprungstypiskt. Om man får ett vin blint och den enda slutsats man kan dra är att det är ett "naturvin" från valfri plats och druva, är det enligt mig tveksamt om det är ett bra vin med unik och "naturlig" personlighet. Lite skit och orenheter kan dock bidra med intressant komplexitet, men det är mer som en krydda på samma vis som fatkaraktär med mera. Nu finns det ju självklart inget rätt eller fel här. Det är ok att tycka och tänka olika.När man läser om det verkar vara relativt naturligt men jag hittar inget i vare sig doft eller smak som står ut som särskilt "naturligt". Inget animaliskt, inget spritsigt, ingen volatil syra osv. osv.