Per Stade
Lege artis
Dessutom är hon vinmakare!
Bara en sån sak!
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Dessutom är hon vinmakare!
Jag köpte två flaskor ungefär 10:25 på Regeringsgatan, hade tur och kom till hyllan precis då någon ur personalen plockade upp ur en ny kartong. Märkligt att inte alla 24 som fanns på saldot hade fått plats i hyllan, men tur för migVilken misär, 10:05 idag var samtliga flaskor slut på Regeringsgatan i Stockholm. Tydligen en person som tog rubbet. La en beställning direkt i butik, får se om det blir några.
Webbsaldot var 120 strax innan 10 men jag kollade inte sedan hur fort de försvann. Satsade allt på Regeringsgatan....-Loggade in strax efter tio och då går inte flaskorna att beställa?
-Har någon helt enkelt köpt upp alla eller är det någon märklig bugg i lagersaldot som gör att de inte släpptes via hemsidan?
-Känns som att månadens vin riskerar att bli ett totalfiasko, kanske är det IOGT-NTO som köpt upp alltihopa för att förhindra oss från att hänge oss åt alkoholkonsumtion?
Kanske bäst du tar ett par extra att dela ut till lite andra västsvenska finewinesare så kanske det blir några som får prova månadens vin, själv ser det ju ut som man blir utan om inga nya flaskor dyker upp på nätetDet verkar i alla fall finnas 18 st på Nordstan i Göteborg. Förhoppningsvis är fredagen räddad!
Enligt listan som @Anders Landström la upp så är det t.o.m. 900 flaskor allokerade. Jag kommer inte ihåg exakt hur det såg ut innan kl10, men 120 på webbsaldo + 24 i Stockholm + något liknande i Gbg och Malmö (och Linköping) summerar bara till dryga 200. Ligger resten kvar på SB depå? Hur ska man då veta när butikerna (eller webbsaldot) får påfyllning? Kanske @ChristianB kan sprida lite ljus kring hur det går till-Men är det inte väldigt märkligt att 600 flaskor (enligt lanseringsplanen) skulle ta slut på tio minuter?
-Det måste ligga en hund begraven här?
Ja, hade verkligen varit roligt om alla som ville fick chans att vara med på månadens vin @ChristianB kan du inte hitta några gömda flaskor någonstans?Enligt listan som @Anders Landström la upp så är det t.o.m. 900 flaskor allokerade. Jag kommer inte ihåg exakt hur det såg ut innan kl10, men 120 på webbsaldo + 24 i Stockholm + något liknande i Gbg och Malmö (och Linköping) summerar bara till dryga 200. Ligger resten kvar på SB depå? Hur ska man då veta när butikerna (eller webbsaldot) får påfyllning? Kanske @ChristianB kan sprida lite ljus kring hur det går till
Va fan! Det var då helsike vad detta vin verkar populärt. Har några timmar kvar innan jag kan ta mig till SB...5 st kvar i nordstan
Minst sagt underligt att de hade kvar flaskor när både jag och en annan kund bett personal gå ut på lagret och se efter. Svaret vi fick då var att det var slut.Jag köpte två flaskor ungefär 10:25 på Regeringsgatan, hade tur och kom till hyllan precis då någon ur personalen plockade upp ur en ny kartong. Märkligt att inte alla 24 som fanns på saldot hade fått plats i hyllan, men tur för mig
Sedan några år tillbaka så låter SB importörerna stå för en stor del av lagerhållningen.Enligt listan som @Anders Landström la upp så är det t.o.m. 900 flaskor allokerade. Jag kommer inte ihåg exakt hur det såg ut innan kl10, men 120 på webbsaldo + 24 i Stockholm + något liknande i Gbg och Malmö (och Linköping) summerar bara till dryga 200. Ligger resten kvar på SB depå?
-Den som väntar på nåt gott osv...Det blev inget forumsvin för mig. Sista flaskan hade gått strax innan jag anlände. Trenden är bruten, det är således fritt fram för er andra att leverera en not först. Lycka till!