This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Och var kom dom ifrån? Är det helt stokastiskt eller...?Eller gå till Söderhallarna imorgon då det finns 34 där...
Snackar SB vinbeställningar med sina importörer på Twitter?Enligt en konversation på Twitter (mellan bl.a. importören i fråga och SB) så är det fler flaskor på gång till depån nästa vecka. Borde finnas cirka 700 flaskor kvar...
Fyndstämplad av uppkorkat @Magnus Ericsson kanske också bidrarSnackar SB vinbeställningar med sina importörer på Twitter?
Undrar i övrigt lite varför det verkar vara ett sådant himla sug efter just detta vin, man kan ju inte låta bli att fundera över om Finewines har ett finger med i spelet eftersom det varit omtalat här..?
Eller är det fler som sett bilder på Arianna?
Snackar SB vinbeställningar med sina importörer på Twitter?
Hahahha ... vet inte hur länge jag skrattat åt det här nu . Så jäkla roligt skrivet ... tack för en bra start på dagenBlir så trött på att systemet är så ofördelaktigt för folk som bor i mindre städer, vi kanske också gillar vin jäkla sytembolagetapor.
Upplevelsen jag har av att beställa direkt från leverantör när läget är lite oklart är att man snarare blir besviken på att varorna inte kommer. Det tycks vara ett stort problem när det är småsläpp att vissa saker är sådan kölista på att det går att lägga "för många" beställningar och så makuleras en del av dem bara för att flaskorna inte räcker till... Min bild är att huvud-lev är lite för långsamma att uppdatera statusen för artiklarna så det går att lägga beställningar även efter att det är slut.Ledsen att blanda mig i men det kan väl knappast komma som en förvåning att Ariannas viner gick fort som tusan. Hon är ju bland det hetaste som finns i vissa vinkretsar. Niklas (winetrade) jobbar på riktigt bra med marknadsföring och vinerna har funnits ett tag i krogsvängen. Det som är mer förvånande är att det kom ett sådant litet parti i första omgången till vissa butiker.
Sen blir jag alltid lika förbryllad att man stirrar sig blind på depån. Be personal i butik lägga beställningar mot leverantör. Det brukar för det mesta fungera alldeles utmärkt. Förutsätter dock att leverantören håller koll på sitt saldo. Hoppas att winetrade har gjort det för jag vet inte hur många beställningar jag har lagt idag...
Hoppas ni får tag i vinet för det är redigt kul även om mitt hjärta bankar mer för hennes rena Frappato...
Själv har man inte hört ett dyft från SB Regeringsgatan, börjar tappa tron på att det blir några flaskor alls-Din bild visar ju att vinet faktiskt finns på riktigt och jag fick precis bekräftat att mina två flaskor trillat in på mitt lokala SB. Det finns hopp således...
Kul att du vill vara med!Premiär när det gäller månadens vin...
Jag har druckit ett par buteljeringar (SP 68 Bianco, Rosso och Frappaton) och årgångar (2011-2013) av hennes viner tidigare. I SP68 Rosso 2013 känns doften väldigt producentnära och känns tydligt (inbillar jag mig) igen från hennes SP68 Bianco! Det är stall, kött och lite apelsin. Doften passar min naturvinsdoftälskande näsa som handen i handsken. I munnen visar sig hallon, körsbär och örter. Bra syra och småettriga tanniner som hade mått bra av 1+ år på rygg. Testades först allena och sen till chark som så klart var ett bra komplement. Känns som typisk Occhipinti även om jag nog tyckte 2012 var bättre i samma ålder. 2 flaskor kvar som får vila 1 respektive 2-3 år (om vi kan låta dem ligga), under tiden dricker vi Frappato och Bianco. Bra val av månadens vin!