Mats
Gone todash....
Flaskan öppnades i fredags och tömdes i kväll.
Dekanterade och drack det oblint i fredags utan något tillbehör eller referensvin. Tog ca en 1/3 av flaskan och ställde bort resten för ny test senare. Både doft och smak ganska kantig och oborstad med framförallt körsbär och en lite finklig spritighet som mest påminde om tequila. När jag sen ska ta resten nu i kväll har den jä--a sonen varit där och druckit upp det mesta! Eller kan det vara frugan??? Får mig bara ett mindre glas och nu är det en bättre port som möter en. Finkelspriten har nästan försvunnit och allt känns rundare och mjukare. Doften är mer komplex och domineras av söta men halvruttna körsbär, vanilj, gummidäck och blåbär som efter att de har lagats till som i en paj eller blåbärspannkakor. Inte så illa om det inte vora för att de där körsbären var ruttna. Smaken fortfarande lite spritig och ganska kort. God men inte alls lika bra som doften tycktes utlova. Russin, körsbär och en rejäl sötma men spritigheten höll sliskigheten borta. Dag 1 satte jag ca 80p men nu är det nog närmare 85. Synd jag inte hade lite mer kvar att smutta på och göra en djupare bedömning av.