This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Kul att du litar på mig, får hoppas att du håller med mig även efter du har testat.Kvalitets Pinotage, kul val!
Litar på kvalitetsbedömning, alltid! Delar smak, inte alltid!Kul att du litar på mig, får hoppas att du håller med mig även efter du har testat.
Det var som tusan, kul! Du får dessutom vara först för en gångs skull. Jag har ju redan testat, dock blir det en recap till helgen.Tjuvstartade lite och provade vinet idag. Anteckningar kommer senare!
Väldigt intressant läsning, vi har helt klart bedömt det hyfsat lika förutom på någon enstaka del.Massor av mörk frukt, björnbär och plommon. Inte ofta man hittar tropisk frukt i röda viner, men fick en liten liten hint av mango. Provningsdeltagare var inne på hav och tång, men kunde inte riktigt säga att jag plockade upp det. Tyvärr är näsan också nerlusad med VA i form av aceton och salubrin, och detta kommer fram tydligare med att temperaturen på vinet går upp en aning. Lite landstypisk rökighet, men inga stora mängder.
I munnen är vinet strax över medelfyllig, med en bra syra. Syran är dock snarare bred än skarp. Generös fruktighet som är precis så välavvägd så att den inte tippar över och blir sötfruktig. Riktigt bra intensitet och en bra längd.
En lätt stram finish som grädde på moset.
Jag gillade vinet och tyckte det var väldigt trevligt när det påbörjade sin resa i glaset, tyvärr tappar det lite i balans och blir lite spretigt när temperaturen går upp. Svårare så här på sommaren när det lätt blir 23-24 grader inomhus.
Hade fått högre betyg om den stickiga acetontonen i näsan hade tagits bort.
87-89 poäng.
Väldigt intressant läsning, vi har helt klart bedömt det hyfsat lika förutom på någon enstaka del.Jag noterade inte VA överhuvudtaget sist, vilket är lite förbryllande. Vet dock inte om jag är särskilt känslig för det. Jag kommer i vilket fall som helst köpa en flaska till helgen och testa det igen. Kommer då att vara uppmärksam på detta. Pinotage anses ju ofta ha en lite nagellacksliknande karaktär enligt många.
Det behövs ju nästan tjuvstartas om man skall hinna före mig.Tjuvstart!
Tror mest vi är otåliga.Men ... vad är anledningen till att inte hålla sig till juli som har 31 dagar att prova vin på??
Försöker hinna med allt innan semesternMen ... vad är anledningen till att inte hålla sig till juli som har 31 dagar att prova vin på??
Får jag gissa att du som liten var en av dem som alltid hade smugit upp på natten och tjuvöppnat alla julklappar ett par veckor innan julafton?Tror mest vi är otåliga.
Det är ju så kul att prova vin. That's all!
I de fall jag fick några - svar ja.Får jag gissa att du som liten var en av dem som alltid hade smugit upp på natten och tjuvöppnat alla julklappar ett par veckor innan julafton?