Mattias Schyberg
Administratör
Oj, det lät jobbigt, men visst kan jag kolla på det när tid finnes.-Hade varit skoj att se hela listan med alla placeringar klistrad här i denna tråden om du orkar någon gång @Mattias S
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Oj, det lät jobbigt, men visst kan jag kolla på det när tid finnes.-Hade varit skoj att se hela listan med alla placeringar klistrad här i denna tråden om du orkar någon gång @Mattias S
Det är enkelt delegera . . .-Hade varit skoj att se hela listan med alla placeringar klistrad här i denna tråden om du orkar någon gång @Mattias S
-Hade varit skoj att se hela listan med alla placeringar klistrad här i denna tråden om du orkar någon gång @Mattias S
Vi dricker alltså alldeles för lite champagne!Om man räknar med September månad 2017 till statistiken så ser månadens vinval ut såhär:
- Rött vin (24 tillfällen, 57%)
- Vitt vin (12 tillfällen, 29%)
- Mousserande (4 tillfällen, 10%) - Dock högt deltagande när det vankas mousserande. Det har varit minimum 20 deltagare vid alla dessa tillfällen.
- Övrigt, sött och portvin (2 tillfällen, 5%)
Tycker det hade varit intressant att se fördelning länder och regioner också.Om man räknar med September månad 2017 till statistiken så ser månadens vinval ut såhär:
- Rött vin (24 tillfällen, 57%)
- Vitt vin (12 tillfällen, 29%)
- Mousserande (4 tillfällen, 10%) - Dock högt deltagande när det vankas mousserande. Det har varit minimum 20 deltagare vid alla dessa tillfällen.
- Övrigt, sött och portvin (2 tillfällen, 5%)
Tycker det hade varit intressant att se fördelning länder och regioner också.
Tycker det hade varit intressant att se fördelning länder och regioner också.
Lysande, tackar.Kan återkomma med regioner lite senare om du vill?
- Frankrike, 11 viner = 25,58%
- Italien, 7 Viner = 16,28%
- Spanien, 5 viner = 11,63%
- USA, 4 viner = 9,30%
- Österrike, Portugal, Sydafrika, och Tyskland, 2 viner var, 4,65% var
- Grekland, Ungern, Libanon, Luxemburg, Nya Zeeland, Kroatien, Australien och Sverige, 1 vin var, 2,33% var.
Har vi börjat med en 6-gradig skala? Tyvärr tror jag att poängen för december "bara" är 3,61 och när jag kollar lite närmare så är nog oktober och november också fel. Eller har jag missat något?@petterkalle avslutade år 2017 starkt och har tagit aktiviteten till en ny nivå! Solklar etta med en snittpoäng på 4,6 FWP. Bra jobbat!
Clotilde Davenne faller bort från top 3, och den nya listan ser ut såhär:
Ny ställning enligt följande:
Jumboplats:
- 4,61 FWP 2012 Luddite Shiraz (79473) (346kr)
- 3,33 FWP 2010 Fattoria dei Barbi Brunello di Montalcino (79013) (279 kr)
- 3,21 FWP 2008 Mas d'en Gil Como Vella (70641) (299kr)
1,14 FWP Låt oss dela en pava över nätet - april 2016 - Wannborga Regent (30969
Intressant topp-tre!@petterkalle avslutade år 2017 starkt och har tagit aktiviteten till en ny nivå! Solklar etta med en snittpoäng på 3,6 FWP. Bra jobbat!
Clotilde Davenne faller bort från top 3, och den nya listan ser ut såhär:
Ny ställning enligt följande:
Jumboplats:
- 3,61 FWP 2012 Luddite Shiraz (79473) (346kr)
- 3,33 FWP 2010 Fattoria dei Barbi Brunello di Montalcino (79013) (279 kr)
- 3,21 FWP 2008 Mas d'en Gil Como Vella (70641) (299kr)
1,14 FWP Låt oss dela en pava över nätet - april 2016 - Wannborga Regent (30969
mm - alla rödaIntressant topp-tre!
Och av lite tyngre slag. I det prisläge vi oftast hamnar är det inte konstigt att topplistan ser ut som den gör. En toppriesling borde dock lätt platsa och likaså något sött.mm - alla röda
Du har helt rätt. Problemet med en toppriesling i unga år är ofta att syran och sötman spretar för mycket för bra poäng. Den behöver mogna lite för att växa. Sött är något helt annat. Jag kan glädja mig med förstaplatsen i en månad i alla fallOch av lite tyngre slag. I det prisläge vi oftast hamnar är det inte konstigt att topplistan ser ut som den gör. En toppriesling borde dock lätt platsa och likaså något sött.
Du måste ändra på första sidan också. Kolla oktober och november - de är också fel.(För övrigt, jag ändrade medelsiffran på Luddite från 4,6 till 3,6 FWP som är den korrekta siffran)
Fixat. Har även anmält @Deppodi till en mattekurs.Du har helt rätt. Problemet med en toppriesling i unga år är ofta att syran och sötman spretar för mycket för bra poäng. Den behöver mogna lite för att växa. Sött är något helt annat, jag kan glädja mig med förstaplatsen i en månad i alla fall
Du måste ändra på första sidan också. Kolla oktober och november - de är också fel.
Fixat. Har även anmält @Deppodi till en mattekurs.
Skalan är 6-gradig, men den går från 0 till 5. Frågan är om vi skulle skulle ändra den till att gå från 1 till 6?Har vi börjat med en 6-gradig skala? Tyvärr tror jag att poängen för december "bara" är 3,61 och när jag kollar lite närmare så är nog oktober och november också fel. Eller har jag missat något?
Vad löser det för problem?Skalan är 6-gradig, men den går från 0 till 5. Frågan är om vi skulle skulle ändra den till att gå från 1 till 6?