StefanAkiko
Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Stavfel väl?Satan personifierad! Fast ödmjuk och snäll. En bra anledning till att vara agnostiker.
Nog menade du "Santa" personifierad
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Stavfel väl?Satan personifierad! Fast ödmjuk och snäll. En bra anledning till att vara agnostiker.
Typ samma sak för en icketroende.Stavfel väl?
Du menar väl "Santa" personifierad
TypTyp samma sak för en icketroende.
Du får hälsa Akiko och säga grattis från mig och Helen. För övrigt så måste jag säga att din fru VERKLIGEN tillhör en av dina bästa sidor! Helt underbar kvinna!
"Jerusalemkronärtskocka".
Att våra honor är våra bästa delar är väl en global standard?Du får hälsa Akiko och säga grattis från mig och Helen. För övrigt så måste jag säga att din fru VERKLIGEN tillhör en av dina bästa sidor! Helt underbar kvinna!
Jag är mckt tacksam för den samlade kunskapsbasen här.Eller på svenska: Jordärtskocka ...sorry, kunde inte hålla tillbaka den lilla besserwissern i mig
Så är det nog...Att våra honor är våra bästa delar är väl en global standard?
Eller, har du modet att uttrycka något annat vad gäller din relation till din fantastiska hustru?
I princip omöjligt med kort varsel.Mina grannar åker till Tokyo i nästa vecka och jag visade dem bilder som du @StefanAkiko har tagit på dina restaurantbesök. Hur svårt eller lätt är det att få bord på L'Effervescence?
Jag är mckt tacksam för den samlade kunskapsbasen här.
Tack
Men, då jag kommer till Linköping, snälla, servera inte denna råriven till mig.
Den var både fadd och rejält 'trist'. Sån där västerländsk mat som kanske passar till vita Rhône-viner, men inte till ngt annat.
Lite mer får du bjuda på @StefanAkiko .De höll stängt nästan två månader i höst, lekte puppa, byggde om och: voila!
Larven var mer intressant än fjärilen.
Numer är restaurangen mörk, über-modern och utan charm. Mörk också under lunchtid... Eller så är det bara så att jag är en sån där gammal inbiten sur-traditionalist som har svårt ta till mig det nya och som omöjligen kan acceptera att det jag håller kärt idag en dagför länge sedan bröt med mitt käraste skötebarn: konventioner...
Oavsett så är maten fortfarande gudomligt ovärldslig. Fransk? Japansk? Fusion? Rock? Renaissance? Barock? Postmodernism? Jakt på 3 stjärnor?
Efter att ha ätit alla trestjärniga franska restauranger i Tokyo, så kan jag väl tycka att denna restaurang är den solklart bästa. Ungefär som då Ingemar Stenmark var både etta, tvåa och trea medan konkurrenterna kom först på femte plats. Om ens där.
Senaste besöket, för mig till tonerna av ett glas naturvin från Bourgonge (face-plant-mega-fail) och ett glas umpa-umpa till huvudrätten. Lunch:
Visa bifogad bild 5758 Visa bifogad bild 5759 Visa bifogad bild 5760 Visa bifogad bild 5761 Visa bifogad bild 5762 Visa bifogad bild 5763 Visa bifogad bild 5764
Ingen (djewla) Mediummat här inte!
Nu bara måste du berätta vad de erfor, avnjöt och (evt) avförde under sin resa till de trakter jag frekventerar.Mina grannar åker till Tokyo i nästa vecka och jag visade dem bilder som du @StefanAkiko har tagit på dina restaurantbesök. Hur svårt eller lätt är det att få bord på L'Effervescence?