Nu har jag testat lite grejer... I helgen botaniserade jag lite i kylen och hittade ankleverMOUSSE. Dock hade jag inte tillgång till vitt bröd eller bra kakao, men gjorde ändå ett test med aningens ströbröd och vanlig kakao. Blåbären fick gå med lite vin och socker...
Jodå!! Funkar ju riktigt bra faktiskt, och med bra råvaror och lagad "på riktigt" blir det nog precis som Jimmy påstår en riktig höjdare. Jag gjorde dock ett fel, och det var att jag rullade dem lite för stora. De blev aningens mastiga helt enkelt.
Palsternacksglass gav jag mig på också, med en liten liten liten skvätt tryffelolja i smeten. Haha! Sjukt udda!
Vattenmelonen är jag sugen på, men har inte gett mig på ännu. Jag fick nån galen idé att göra den som "tonfisksushi" på nåt sätt. Den ser ju väldigt tonfiskaktig ut på en del bilder på nätet. Vakummaskin har jag inte, men Heston luftfyllde choklad med hjälp av vakumpåse för kläder som han kopplade på en dammsugare, så det borde funka..
Dock saknar jag idéer om sötslibbiga desserter. Tjärad chokladganache lät skoj, men vad göra med den?
Har ni andra bra desserter på lager?