När jag var i kontakt med Anders Jonsson (avvaktade med att betala så beställningen annullerades dagen efter, d.v.s. har inget otalt ekonomiskt med honom) skrev han så här:
Om så vore fallet, skulle väl inte Tullen hitta något att anmärka på, i den mån de skulle reagera på tips med ett stickprov? Om flaskor bara är påhittade, tas de heller inte i beslag av Tullen. Dock kan sådana flaskor vara ett ärende för Polisen om man tagit betalt för dem, eftersom det då kan röra sig om bedrägeri.
För övrigt betvivlar jag att Tullen skulle reagera så snabbt på ett enskilt tips om vininförsel, särskilt om det tog omvägen via Skatteverket, om det gällde några lådor vin där någon "glömt" betala cirka en tjuga per flaska i alkoholskatt.
Tyvärr är väl upplägget "problem och förseningar råkar ha uppstått" ungefär vad man kunde förvänta sig, om det rör sig om ett bedrägeriupplägg.
Jag reagerar också på:
Återigen måste jag undra -
sälja via LinkedIn???
Anders J. har nyligen, efter han bannlystes härifrån, skrivit ett nytt inlägg på LinkedIn som bl.a. lyder:
Ole Nielsen, som skrivit ett inlägg i denna tråd (och på LinkedIn, utan att nämna Anders Jansson vid namn:
https://www.linkedin.com/pulse/har-du-blivit-lurad-genom-att-köpa-fina-viner-men-inte-ole-nielsen/), står bakom Fine Wine Club
International A
B. Ser för mig ut som ett fall av både renommésnyltning och försök att hämnas och sabotera för Ole.