This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
vintjej skrev:Vve Fourny & Fils Champagne Blanc de Blancs Vertus Premier Cru Brut Nature.
Gustibus skrev:Ska ge mig ut på tunn is och testa att göra Gordon Ramseys Beef Wellington.
Kanske en risotto till förrätt så är det upplagt för ett riktigt "Hells Kitchen".
weezer skrev:Oh! Jag beklagade mig över den när jag såg det på tv; det såg ut som en riktig bukfylla, vad är det för fel på en stekt bra köttbit rakt upp å ner..
weezer skrev:Själv får jag gåslever från Ungern imorrn, en vän ska köpa ett par kilo i saluhallen i B-pest (vi pratar 250:-/kg!), så min förrätt är spikad. Kommer bara plocka ner den, rulla den i en silduk å värma på ankfett till 95 grader, sen poppa i den och låta den dra på eftervärmen..jo lite nitrit får man väl smyga ner för färgens skull..
El burro grande skrev:...En annan varian som är helt fantastisk är att ånga anklevern. Du slänger i en flaska sauternes eller tokaij med minst 5 puttonos sötma (eller liknande)i en kastrull. Lägger anklevern i en sil eller liknande ovanför och låter det söta vinets ångor smaksätta levern. Hur fint som helst.
...
Sjödin skrev:Plocka ner? Rulla i silduk? Värma på ankfett? Poppa i den? Dra på eftervärme? Smyga ner nitrit?
Jo men det låter ju såå självklart, men ärligt talat fattar jag ingenting. Jag hängde med på att gåslevern är billig i Ungern, men sen är jag borta.... I min värld öppnar man burken, sticker ner skeden, klart!?
Förklara gärna!
vintjej skrev:... år blir nog en cristal 1990 som jag "glömt bort". Vet inte alls om den kommer att vara bra.
anders skrev:Den pavan vi repade av för några veckor sedan var ruskigt trevlig.