Visst blev det gott men anklevern till!Nyårsmenyn blev på det hela lyckad med två undantag.
Caviaren från Lisa Elmkvist var ganska torr i konsistensen så lite småtråkig.
Värre dock var tryffeln som luktade lösningsmedel och terpentin och smakade tidningspapper. Jag fångade upp det efter att fått i mig en liten bit men flickvännen hann äta upp sin Amuse en driva tryffel på vilket en knapp timme senare resulterade i en våldsam matförgiftning..
2020 avslutar i stil med andra ord
När jag nu doftar i burken med den halva tryffeln kvar i är det en kväljande doft av kemikalier som slår emot mig så imorgon blir det en reklamationsvända till Sturegallerian!
Smaklös eller gammal fadd tryffel har man ju råkat ut för men detta var helt nytt för mig.
Är det nån som varit med om nåt liknande?
Kan iallafall bjuda på bilder på maten så långt som vi hann (bara desserten som fick stryka på foten).
Visa bifogad bild 21794
Visa bifogad bild 21789
Visa bifogad bild 21788
Visa bifogad bild 21790
Visa bifogad bild 21791
Visa bifogad bild 21792
Visa bifogad bild 21793
Tack och lov hade jag förslaget från @KockJohan så det revs generösa mängder ankleverterrine över anka och
risotto i frånvaro av tryffel (även om tanken var en kombo)
Ang Tryffeln är det tyvärr relativt vanligt, jag har ingen fakta men det händer att endel slarviga plockar låtit hunden bita på en del och slänger med dem tryfflarna med övriga bra, ibland har jag kunnat se tydliga skador som liknar tänderna från tryffelhunden, min egen teori somsagt, men skulle tro att hundens härliga gaddar är det som startar den doften, bra regel för framtiden öppna din burk och dofta innan man går hem ifrån din Deli butik. Tryffel är enkelt för bra & dålig arom är väldigt tydlig på doften.
Last edited: