Mattias Schyberg
Administratör
Hur gör vi då med den normala driften som övriga i admingruppen utför? Tycker inte att betalning är ett alternativ i dagsläget, men tanken är god. Ett hårt jobb är det, men det bör ge mer än det tar annars borde man inte vara intresserad. Om någon skulle göra det för betalningen så anser jag att personen är ointressant att ha i rollen.Jag misstänker att det möjligen finns skattetekniska aspekter och andra bekymmer ang följande förslag, men kanske inte oöverstigliga.
Jag skulle mer än gärna betala en slant till forumet och/eller provare för möjligheten att fortsatt ta del av noter.
T ex 30 pix per provning man får tillgång till. Ett årskort till annars stängd avdelning på forumet för ett par hundra?
Frivillig ersättning via spontan swish till provarna varje gång man läser?
Ett annat problem är att oberoendet blir kanske svårare att hävda också. Jag vet inte men är beredd att gå en bit för att hjälpa till att hålla denna service öppetstående. Kanske bara en brakmiddag på schysst restaurang per år till provarna. Där degen samlats in av forumet. På något vis skulle det kännas bra att kunna visa sin uppskattning för detta jättejobb med mer än glada tillrop.