Barnsligt nöjd!
Jag har jobbat i professionella kök som funkat sämre än detta när det gäller arbetsflöde och smidighet
Såhär ett år senare kan jag inte tänka mig något jag skulle gjort annorlunda i layouten givet den yta jag hade att jobba med.
Hade potentiellt kollat på häll från Bora istället för Gaggenau om jag börjat om. Kämpar lite med att bli kompis med Gaggenau-hällen då jag tycker den är lite ojämn med hot/cold spots i stekpannorna. Men då ska det iofs sägas att jag har min Breville Control Freak som referens
Stommar/luckor mm känns fortfarande gedigna men jag skulle ALDRIG anlita köksfirmans egna installatörer baserat på vad jag vet idag. Dels problemet med att koordinera en övergripande byggfirma med de som bara ska sätta köket men också det faktum att de som satte köket inte var bra (ex ingen på plats som pratade svenska/engelska är banner mig ett no-no).
Tack och lov hade min byggledare järnkoll på de här köken och kunde styra upp en del.
Vad jag hört verkar det vara generella issues med leveranser och saker som behöver reklameras om man lyssnar runt lite. Grannen gjorde ett Marbodal-kök i våras och först deras tredje (eller om det var fjärde) bänkskiva var korrekt och jag har hört från två andra som bygger kök om felleveranser, missar och förseningar. Djupa andetag och bra dokumentation anbefalles