Jimmy Forsman
I det stora hela tämligen meh...
SV: Off-topicligans Pizzatråd
Vad är giros?
Vad är giros?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Krug skrev:Vad är giros?
Elvis skrev:Jag brukar äta gyros när jag är i Grekland och då är det som Anders beskriver: hela köttbitar uppsatta på ett stort "kebabspett", nästan alltid fläskkött. Sedan roterar det stora spettet precis som på vilket svenskt kebabställe som helst och man karvar av köttstrimlor. Detta i kombination med tzatziki och lite kryddigt pitabörd är mycket gott! Helt annan klass än det hoppressade nötköttsavfall som kallas för kebabkött i Sverige (åt för övrigt just kebab till lunch idag ;D).
En av mina favoritrestauranger på Malta (reser ofta dit i jobbet) är grekisk och det som heter kebab på deras meny är grillspett med riktiga köttbitar! Ett helt vanligt litet som man får på tallriken alltså.
Jösses.... En av sveriges bästa restauranger. Vore det inte för läget skulle de ha två stjärnor, jag lovar.weezer skrev:Palmyra kebab i Årsta, det är grejjer det. Man blir livrädd när man får in sin tallrik.
Sjödin skrev:Jösses.... En av sveriges bästa restauranger. Vore det inte för läget skulle de ha två stjärnor, jag lovar.
Jag bodde granne med dem tidigare och saknar dem varje dag...
Vinlista? Hur menar du nu?Bubblaren skrev:Om deras vinlista är bra kanske vi skall ta och gå dit!
Arvid skrev:Palmyra är bra, men inte SÅ bra.
Gott > Mer.
Sjödin skrev:
Arvid skrev:Jag kanske hade hört alltför mycket om Palmyra innan jag gick dit. Det skulle ju vara världsbäst. Och det var riktigt bra, bättre än något annat i Stockholmstrakten (fast jag har inte ätit i de mörkaste förorterna). Deras falafel är däremot inte så bra, tyvärr.