petterkalle
I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Jupp så är det, vin är godast utan något till.
Håller helt med! Hur var det nu, skulle man gilla om man INTE håller med eller....
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Jupp så är det, vin är godast utan något till.
Ditt o mitt problem är vell snarare att det ordet behöver spridas mer österut där faktiskt köparna kommer ifrån?
Fantastiskt inspel. Helt olidligt att lyssna på faktiskt. Annars håller jag med.De från öst är förstås de nya köparna, och får därför skulden för prisökningarna, men man ska varken underskatta amrisarnas betydelse för den total prisbilden eller hur mycket av de absoluta toppvinerna som allokeras till den franska hemmamarknaden!
Det öses alldeles för lite skit över Grenache. Vad är poängen med en druva vars "förnämsta" uttryck tenderar att inkludera russinslisk, finkelsprit, strukturlöshet och kokt jordgubbssaft? (Iofs är finkel gott men inte i denna mix.)
Grenache kan ta sig så otroligt många uttryck. Har ni druckit något från Rayas? Clos des Papes? Clarendon Hills? Torbreck?Håller helt med. Jag undviker Grenache helt.
Grenache kan ta sig så otroligt många uttryck. Har ni druckit något från Rayas? Clos des Papes? Clarendon Hills? Torbreck?
Ok, och du gillade inte Clos des Papes? Otroligt, men smaken är som baken. Ang Rayas så tror jag att du hade kommit ihåg om du druckit det, för oavsett vad man tycker om det så är det ett väldigt speciellt vinClos des Papes, ja. Lite osäker på Rayas men jag har druckit alldeles för mycket Chateauneuf-du-Pape trots att jag aldrig köper det själv.
Och vi ska nog inte undvika att titta inåt också. Kultifieringen, med tillhörande exponentiell prissökning som följd, verkar frodas även i t.ex. Sverige. Om vi bara surar lite tyst, fast ändå betalar, när nån ska ha 120€ för ett by-vin, då blir man ju bara en del av problemet.vintomas skrev:De från öst är förstås de nya köparna, och får därför skulden för prisökningarna, men man ska varken underskatta amrisarnas betydelse för den total prisbilden eller hur mycket av de absoluta toppvinerna som allokeras till den franska hemmamarknaden!
Klagande på etikettedrickande bottnar i avundsjuka.
Blindprovningar är övervärderat.
Loire, Rhone och Spanien exklusivt Priorat gör som huvudregel skitviner.
Skulle man motivera med, blir ju mer provocerande om man inte gör det.
SQN grenache gör att jag omöjligt kan dissa denna druva...
Lol! Som man säger på internet.Klagande på etikettedrickande bottnar i avundsjuka.
Blindprovningar är övervärderat.
Loire, Rhone och Spanien exklusivt Priorat gör som huvudregel skitviner.
Skulle man motivera med, blir ju mer provocerande om man inte gör det.
SQN grenache gör att jag omöjligt kan dissa denna druva...
ROTFLOL!Lol! Som man säger på internet.
Du borde prova ripasso, det har också den där samtidigt vattniga men ändå överextraherade russinsmaken, balanserat med för mycket ek och generöst med finkel. Lite mer struktur i ripasso dock, vilket kanske blir lite jobbigt.Spanien exklusivt Priorat gör som huvudregel skitviner.
Med tanke på senare tids debatt om debattklimat, och att ironi ofta transporteras illa i textformat, vill jag tillägga att detta inte ska läsas som ett personangrepp riktat mot författaren av det citerade inlägget, som jag är övertygad om är en förträfflig individ.Du borde prova ripasso, det har också den där samtidigt vattniga men ändå överextraherade russinsmaken, balanserat med för mycket ek och generöst med finkel. Lite mer struktur i ripasso dock, vilket kanske blir lite jobbigt.