Wish-IT AB
Leverantör
Robert Rask kommer säkert att besvara frågan. Låt mig bara ställa en annan fråga: om du lite importör har valt köra in goda viner du köpte vid ett högt pris för du säljer i beställningssortiment och tar in rimliga mängder (inte bara av ekonomiskt själ men också självklart med hänsyn till lagringsmöjligheter) . Sen ser SB att du haft faktiskt en bra idé , de har inte den typ av vin på butiker, vinet säljs då och då, till slut kan det vara en idé att ha det i ett av sortimenten och de publicerar en offertförfrågan. I det fallet sänker de slutpris till kund. Det är motiverat av mängden i en viss affärslogik. Då kan du inte längre sälja produkter du köpte vid ett högre pris fast en del är kvar på ditt lager och du får en förlust för en viss mängd. Är den aspekten fair-play?Då via tråden monopol fördelar och nackdelar har jag fört e-mail konversationer med SB på olika plan, för att försöka fylla på tråden med SBs egna svar då de knappast skapar en SB medlem här på forumet, men så fort man börjar bli obekväm läggs locket på av SB, jag har inte fått något svar på 3-4 veckor innan tog det 2-3 dagar upp till max en vecka, så en framtida karriär hos SB lär jag inte få.
SB säger så mycket, men även jag tvivlar mycket på att dom följer upp all det dom påstår även blind tester, det känns som endast markands skryt för att behålla ett sken att monopol är nödvändigt och de gör då ett bra jobb att hålla monopolet igång, Sverige är väldigt unik duktigt i sina proganda apparater måste jag tillägga eller så är många väldigt dåliga på kritiskt tänkande.
Vi vet ju att SB bedriver vinst maximerande syfte fast marknadsför det som dom inte gör det, med dessa hårda påslag @Robert Rask vinhandel påtalar. Då förstår man att dom måste sälja billigt skräp för att kunna tjäna pengar och faktiskt hjälper sig själva med ett bevis till argument att dom ligger över 50% strecket i försäljning, tappar dom under 50% kommer argumentet om monopolet är det nödvändigt att behålla då ingen längre handlar där, kan vara bra att tänka på om man handlar hos SB, där av utnyttjas även BS i detta syfte då det säljs hos monopolet i slut ändan.
Sen en fråga till dig @Robert Rask vinhandel, om du får tag på en större volym av en vara du innan fått köpa till högre pris, ändrar du priset eller ser du en vinst att behålla om du får högre förtjänst per vara än det före detta priset, säger inte att det är fel att tjäna pengar, men oftast är väl köp kanaler dominerande för ett hyfsat slutpris till konsument efter alla punktskutter och påslag?
Jag är med på att du är inte svinet utan faktiskt Svenska statens sheriffen av Nottingham attityd mot folket.