Jimmy Forsman
I det stora hela tämligen meh...
SV: Prisvärdhet [utbruten från BGs egen tråd]
Visst är det så, det är extremt lönsamt. Och vem vill se att det blir en större konsumtion av kvalitetsviner i landet? Det skulle ju bara minska volymen och vinsten! Billigt skit är bra...
Och det är ju sant, man ska inte tro att man är förmer. Tyvärr har jag nått den gräns där jag inte kan sitta och nicka med när idioter pratar som sina prisvärda viner längre...
Darth Angelus skrev:Det största problemet är väl att det är så fruktansvärt lönsamt att vara populistisk i en sådan bransch, och i Sverige där jante styr och ställer innebär det att allt "snobberi" är tabubelagt. Att ingen/inget är bättre än någon/något annat accepteras som absolut sanning. Om någon sanningssägare skulle skriva en verklighetförankrad artikel om exakt hur överlägsen Krug är som dryck framför Rotari och annat mousserande vin under 100 kr, ja då skulle det väcka ett väldigt ramaskri för att inte säga avsky. Sanningen är ju inte vad alla vill höra!
Visst är det så, det är extremt lönsamt. Och vem vill se att det blir en större konsumtion av kvalitetsviner i landet? Det skulle ju bara minska volymen och vinsten! Billigt skit är bra...
Och det är ju sant, man ska inte tro att man är förmer. Tyvärr har jag nått den gräns där jag inte kan sitta och nicka med när idioter pratar som sina prisvärda viner längre...