This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Jag vet bara att jag brukar köpa hans vanliga BdB för 39€moos skrev:Jag tycker att priserna ser väldigt rimliga ut.... var får du detta i från?
RocketScientist skrev:Nu får det vara dags för mitt första inlägg här efter att bara ha hängt och avundsjukt dreglat på allt gott folk skriver om. Det gäller den eviga (?) luftningsfrågan. Har försökt leta information om generella regler om hur länge man ska lufta rött i karaff innan det hamnar i glaset, utan att egentligen ha hittat något bra svar. Min fråga är om det finns det några sådana?
Om vi tar unga röda Bordeaux t.ex,
Château Montrose 2007, hur lång tid behöver en sådan för att öppna upp sig något om den ska drickas idag? En timme? En dag?
När det gäller lite åldringar så har jag även plockat en Château Bel-Air Lagrave 1986 som jag inte har särskilt stora förhoppningar på,
men som jag antar behöver lite förkärlek innan. Hur länge talar vi här?
Tack för ett bra forum!
Bel air behöver en del lite unken i början, de e väl ganska olika med luftning tycker jag alla behöver olika mycket.
Nja, just 2007:an behöver man inte vänta så länge på. Visst blir den, och många andra 2007r, bättre med några år till på rygg, men 2007rna behöver man inte vänta så länge på.Magikern skrev:Chateau Montrose 2007 behöver garanterat ett antal år i källaren. hade inte öppnat den före 2017.
RocketScientist skrev:Om vi tar unga röda Bordeaux t.ex,
Château Montrose 2007, hur lång tid behöver en sådan för att öppna upp sig något om den ska drickas idag? En timme? En dag?
kayaker skrev:Nja, just 2007:an behöver man inte vänta så länge på. Visst blir den, och många andra 2007r, bättre med några år till på rygg, men 2007rna behöver man inte vänta så länge på.
vintomas skrev:Jag skulle nog ge den 1-2 timmar i en bredbottnad karaff. Att lufta ett rödvin i en hel dag i en karaff låter som ett kvalificerat vågspel.
chambertin skrev:Ngn som handlat från BordeauxIndex och har erfarenhet därifrån ?
Inte vad jag har kunnat hitta men finns det ngn som sett/hört ngt så är jag tacksam för tips.CH skrev:Var inte de inblandade in någon härva med primörer ganska nyss?
chambertin skrev:Inte vad jag har kunnat hitta men finns det ngn som sett/hört ngt så är jag tacksam för tips.
Tänkte eventuellt handla lite Bolly GA -02 och GA Rosé -04 där som låg bra till i pris (690£/låda, jfrt med SS där Rosén ligger på 1265:-/1195:- )
Jim Budd som håller ganska bra koll på oseriösa vinföretag i Europa hade med dom på sin lista över företag som han kunde tänka sig att handla av.
http://investdrinks-blog.blogspot.co.uk/
chambertin skrev:Inte vad jag har kunnat hitta men finns det ngn som sett/hört ngt så är jag tacksam för tips.
Tänkte eventuellt handla lite Bolly GA -02 och GA Rosé -04 där som låg bra till i pris (690£/låda, jfrt med SS där Rosén ligger på 1265:-/1195:- )
Jim Budd som håller ganska bra koll på oseriösa vinföretag i Europa hade med dom på sin lista över företag som han kunde tänka sig att handla av.
http://investdrinks-blog.blogspot.co.uk/
Jos skrev:Eller £279 plus avgifter per sexpack på FRW. Om man nu vill handla därifrån men man kan ju alltid beställa leverans direkt i samband med köpet och strunta i att lagra hos dom.
Kvinnlig logik i vinvärlden... ;DAnders Landström skrev:Tjäna £2 och köpa på FRW. Minst 3 månaders leverans och i slutändan vet man inte om man får vinet. Farr känns som ett säkrare alternativ