This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Hos Krug kan du normalt inte handla. Inte säker att du ens får komma in på besök!Skumpagne skrev:Två frågor på rad!
Kan man bila ned till champagne och köpa vin direkt av producenten?
Om ja, vad kostar ungefär en flaska krug vanliga vintage ca om man köper där?
magnum skrev:Hos Krug kan du normalt inte handla. Inte säker att du ens får komma in på besök!
Kan inte komma på något stort hus att rekommendera. De som tar emot besökare har avgiftsbelagda visningar och provningar och där kan du även handla. Priserna är oftast högre än i en vinshop. En del stora hus kan du handla för ca samma pris på SB som i Champagne. Vill du tex handla Krug för lägre pris än SB är nog England det bästa alternativet (på nätet inte i butik).Skumpagne skrev:Okej, gäller det alla stora producenter? Eller finns det någon att rekommendera?
Skumpagne skrev:Okej, gäller det alla stora producenter? Eller finns det någon att rekommendera?
Skumpagne skrev:Är det någon som vet hur utbudet på champagne ser ut i Dubai? Och priserna. Tänkter på flygplatsen då främst
Du kan inte köpa hos Selosse , dom tar normalt inte emot besök heller. Jag vet bara två butiker som säljer Selosse, båda i Epernay, Salvatori som håller mycket låga priser och där flaskorna tar slut omedelbart! man får köpa en flaska av varje max två totalt. 520 som har betydligt högre priser men här finns det oftast flaskor att köpa, samma regel här en flaska av varje. Priser, Lieux Dits ~139€, Rose ~92€, VO ~105€, om jag minns rätt!Skumpagne skrev:Tjo! Jag igen...
Är det lättare att få tag i Selosse nere i champagne? Här tar dom slut direkt tänker jag.
Vad undrar du?perpro skrev:
Om dem ordnar provningar vet jag inte men det är ett fantastiskt trevligt hotell, inrett med klassiska designmöbler. Restaurangen är riktigt bra och serverar enkel högkvalitativ mat, varje dag har nya 3-rätters menyer för lunch och middag. Bra vinlista med bl.a. Selosse Vintage!perpro skrev:Tänkte bara i all enkelhet att om man gillar Selosse så kanske de har en trevlig vinmeny eller kanske kan ordna en Selosseprovning... (men även, är det ett bra hotell, bra restaurang generellt)
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Beställde 2 flaskor, verkligen exklusiva, inslagna i papper med vinets logga tryckt på Har dock inte smakat på dem ännu då de är lite väl unga (2010)... Fast kan man hålla sig?Magikern skrev:Såg att vinkällarbutikerna hade det Chilenska vinet Montes Folly 2010 för 300 kronor flaskan. På Wine searcher ligger detta vinet på över 500 i genomsnitt och fick 95 poäng av wine spectator.
Är det verkligen samma vin?
Undrar om de är ytterligare ett ekfatsmonster som fått en på tok för hög prislapp i förhållande till kvalitén?
ErikG skrev:Beställde 2 flaskor, verkligen exklusiva, inslagna i papper med vinets logga tryckt på Har dock inte smakat på dem ännu då de är lite väl unga (2010)... Fast kan man hålla sig?
Får ta och provsmaka i helgen då.Magikern skrev:Om jag förstått det rätt så skall de vara ok att dricka nu efter några timmars dekantering. Hade jag köpt 2 hade jag öppnat en av dem.