This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Keen vet. Tror han hittade flaskorna billigare än från Caviste också.moos skrev:Är det nån som har koll på var jag kan köpa champagne från Savart? Jag missade Caviste släppet men vill prova några flaskor.
moos skrev:Tack Keen! Jag provade wine-searcher först men då jag inte har premium varianten så kom bara britiska alternativ upp.
Keen skrev:Har du satt rätt sökparametrar då? Har inte heller premium och fick, och får, upp den då jag söker.
edit: de roliga sakerna verkar tyvärr vara slut nu.
moos skrev:Är det nån som vet vilka årgångar basvin som gömmer sig i Selosse Initiale? Mest nyfiken på de som är deggade 2008 och 2011 men en komplett lista hade varit välkommen ;-)
vintomas skrev:Baksidesetiketten anger ju sedan länge trois années successives, och i flera fall tycks den yngsta brukar vara årgången fem år före degorgeringsåret. Så fem, sex och sju år före degorgering verkar vara ett vanligt mönster.
Om det vintomas skrev stämmer skall du lägga till fem år på det yngsta vinet, deg. 2008 borde bli 2003,2002 och 2001. Jag är inte säker på att det är tre "basvin" tror det är bas från ett år med reservvin från de två årgångarna innan. Han hoppade inte 2003! Om jag minns rätt kommer dock årgångsvinet endast att släppas på magnum.moos skrev:Tack för det! Jo det där med bas i tre basvins årgångar på rad har jag fått med mig... så då är 2008 förmodligen 03,04 & 05? eller hoppade han 03? så det är 02,04 & 05... nån som vet?
Du får googla med rätt stavningjocke skrev:Veuve Clicquot Bicentennaire 1773-1973. Googlat lite men får inte riktigt kläm på vad det är för ngt. Är det en VC från 1973?, jubileumsflaska? vanlig brut?
jocke skrev:Veuve Clicquot Bicentennaire 1773-1973. Googlat lite men får inte riktigt kläm på vad det är för ngt. Är det en VC från 1973?, jubileumsflaska? vanlig brut?
Jos skrev:Du får googla med rätt stavning
Bicentenaire betyder just 200-års jubileum som jag förstår det.
Anders Landström skrev:Kollade med en som borde veta och han var rätt övertygad om att det var en vanlig VC. Det är väl också 1772 till 1972?
Japp. Det är jubilumsvinet från 1972. Inte 1973 som han skrev till mig tidigare. Han skrev fel. Tackade nej till flaskan, kanske skulle ha tagit denElvis skrev:Om det är jubileumsvinet från 1972 så är det en extra bra non-vintage som fick betyg 93 (93) av Julle när han provade det för 1,5 år sedan.