This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
CH skrev:Börja med lagring i garderoben till du 100 flaskor.
Brukar inte ta lång tid innan man inser att en vinkyl man köpte tidigt oftast är för liten och en för 1500 på Jula låter inte som ett bra inköp.
johanberget.matteuzzi skrev:Tack för ditt svar, då lägger jag kyl idén på hyllan
Nodwall skrev:Hallå
Min tyska har aldrig vart något att skryta om, undrar över fraktkostnader etc hos www.barolobrunello.com
Har vi någon som handlar hos dem ?
Vänliga hälsningar
Mattias
Inte ännu, kanske snart :-Xmoos skrev:Slänger in en egen fråga.... har nån smakat på hatt et söners champanger än?
Per Stade skrev:Någon som har provat den 1985 Palmer & Co BdB som släpptes idag?
Per Stade skrev:Någon som har provat den 1985 Palmer & Co BdB som släpptes idag?
Hahahah. Ursäkta att jag skrattar men det var rätt dråpligt. Vilket butik var det?downtown skrev:Inte heller provat, men nu ska ni få höra något skrämmande. Min svärfar lade en beställning i butik på en sådan. För några dagar sen fick han besked om att han inte fått någon flaska då tjejen som tagit emot beställningen senare hade avbeställt, med argumentet att hon "tyckte den var så gammal, så den kan man väl inte dricka". Detta är nog det värsta jag hört i Systembolagssammanhang. Vad säger ni?
Hahaha, underbart! Men jag har ändå svårt att tro det är den sanna historian...jag menar ingen är vell så inkompetent att hon avbeställer en kunds önskan, jag som trodde att SB främsta ledstjärna skulle vara just 'kund-service' förutom att sälja så mkt BiB som möjligt då förstoss...downtown skrev:Inte heller provat, men nu ska ni få höra något skrämmande. Min svärfar lade en beställning i butik på en sådan. För några dagar sen fick han besked om att han inte fått någon flaska då tjejen som tagit emot beställningen senare hade avbeställt, med argumentet att hon "tyckte den var så gammal, så den kan man väl inte dricka". Detta är nog det värsta jag hört i Systembolagssammanhang. Vad säger ni?
downtown skrev:Min svärfar lade en beställning i butik på en sådan. För några dagar sen fick han besked om att han inte fått någon flaska då tjejen som tagit emot beställningen senare hade avbeställt, med argumentet att hon "tyckte den var så gammal, så den kan man väl inte dricka". Detta är nog det värsta jag hört i Systembolagssammanhang. Vad säger ni?
Vi får vänta med "judgement" tills någon provat, hon kan ju ha rätt!vintomas skrev:Hoppas det är en skröna, men utgående från att det faktiskt är sant måste jag fråga: har tjejen kvar jobbet? Om ja, varför då? Hade hon däremot ringt upp och frågat något i stil med "vill du verkligen ha något som är så här gammalt?" hade det väl varit mindre konstigt, även om jag inte begriper varför man skulle sätta totalt okunniga personer på att överpröva beställningar...
downtown skrev:Inte heller provat, men nu ska ni få höra något skrämmande. Min svärfar lade en beställning i butik på en sådan. För några dagar sen fick han besked om att han inte fått någon flaska då tjejen som tagit emot beställningen senare hade avbeställt, med argumentet att hon "tyckte den var så gammal, så den kan man väl inte dricka". Detta är nog det värsta jag hört i Systembolagssammanhang. Vad säger ni?
Segolas skrev:Är det nån som testat Comtes 2004?