Victorious
Medlem
Det känns absolut som ett vettigt pris! Har inte stenkoll på tillgängliga priser på det, men helt klart bra!Detta är väl åndå ett OK pris för en bra årgång?
När vi ändå är inne på Guigal och Philpson
Visa bifogad bild 25071
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Det känns absolut som ett vettigt pris! Har inte stenkoll på tillgängliga priser på det, men helt klart bra!Detta är väl åndå ett OK pris för en bra årgång?
När vi ändå är inne på Guigal och Philpson
Visa bifogad bild 25071
Någon indikation på pris?För den som gillar Henri Bonneau finns nu årgång 2016 att beställa hos Franska Vinkompaniet: https://butik.franskavinkompaniet.com/category/henri-bonneau
Någon indikation på pris?
Edit: Mailade själv och frågade.
Priserna är:
Rouliers 525 kr
Marie Beurrier 1750 kr
Celestins 2650 kr
Jag tror han först går ut till gamla kunder, och sedan släpper det som blir över, så jag fick köpa. Är du intresserad så är det nog bara att ligga på. Prisena är ju OK men jag har inte sett några recensioner och detta är väl första årgången som släppts där gubben själv inte varit inblandad.Tack!
Fick du köpa eller var det slut?
Nej gubben dog ju med denna årgång. Men 16 Rhône är ju inget att klaga över.Jag tror han först går ut till gamla kunder, och sedan släpper det som blir över, så jag fick köpa. Är du intresserad så är det nog bara att ligga på. Prisena är ju OK men jag har inte sett några recensioner och detta är väl första årgången som släppts där gubben själv inte varit inblandad.
Jag fick köpa 6 st flaskor av Reserve de Celestins. De var uppe och hämtade sin allokering for mindre än två veckor sedan så chansen är stor att få några stycken fortfarande.Tack!
Fick du köpa eller var det slut?
Jag har bett om 2 av varje. Väntar på svar.Jag fick köpa 6 st flaskor av Reserve de Celestins. De var uppe och hämtade sin allokering for mindre än två veckor sedan så chansen är stor att få några stycken fortfarande.
Vill även tillägga att Henris familj driver produktionen vidare och har varit involverade under lång tid, så sannolikheten för att kunskapen och vinmakningen har förts vidare är stor.
Så skönt att 50-års pavan på tunga röda sidan är säkrad.Jag fick köpa 6 st flaskor av Reserve de Celestins. De var uppe och hämtade sin allokering for mindre än två veckor sedan så chansen är stor att få några stycken fortfarande.
Vill även tillägga att Henris familj driver produktionen vidare och har varit involverade under lång tid, så sannolikheten för att kunskapen och vinmakningen har förts vidare är stor.
Man kommer ångra sig att man enbart köpte 1 av denna.. Men önskar att jag hade haft 2015 också som blev Henris sista årgång.6 st flaskor av Reserve de Celestins
Tycker att det alltid känns så nästan oavsett hur många flaskor man har köpt. Köpte 3 st av 2015 förra året och där ångrar jag mig redan eftersom det var just hans sista årgång. Blir svårt att öppna 2015 innan 2016....men som tur är befinner sig det problemet 10 år bortMan kommer ångra sig att man enbart köpte 1 av denna.. Men önskar att jag hade haft 2015 också som blev Henris sista årgång.
Man får se det på bästa sätt! Finns alldeles för mycket vin och champagne!Tycker att det alltid känns så nästan oavsett hur många flaskor man har köpt. Köpte 3 st av 2015 förra året och där ångrar jag mig redan eftersom det var just hans sista årgång. Blir svårt att öppna 2015 innan 2016....men som tur är befinner sig det problemet 10 år bort
Vad har du druckit av honom tidigare?Tycker att det alltid känns så nästan oavsett hur många flaskor man har köpt. Köpte 3 st av 2015 förra året och där ångrar jag mig redan eftersom det var just hans sista årgång. Blir svårt att öppna 2015 innan 2016....men som tur är befinner sig det problemet 10 år bort
2011(om jag kommer ihåg rätt) och 2013 av hans C9dP, har aldrig druckit Celestins.Vad har du druckit av honom tidigare?
Tack för tipset. För mig dyker det dock inte upp några riserva. Få du upp den? Jag ser bara 2017 BdM.Vinino erbjuder förköp på 2017 och 2016 riserva BdM
Your early access to the latest Brunello di Montalcino release.
Shop a selection of the best wines from the 2017 vintage as well as Brunello Riservas from the incredible 2016 vintage.www.vivino.com
2016 riservas finns i slutet av listanTack för tipset. För mig dyker det dock inte upp några riserva. Få du upp den? Jag ser bara 2017 BdM.
Hehe, så långt förstod jag. Jag såg rubriken, men det var bara grått där alla flaskor skulle ligga. Försökte några gånger under någon timma, men av någon anledning visades de inte. Nu fungerade det däremot som det skulle!2016 riservas finns i slutet av listan