Jag fick chansen att dricka Jadis ikväll, riktigt bra vin!
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Då har ju du liksom lövet att det inte finns några gummitoner i -13?Nu gjorde du allt ett misstag!
Jag hittade inte gummitoner, men vad du hittar kan jag inte förutspå.Då har ju du liksom lövet att det inte finns några gummitoner i -13?
Inom parentes sagt så ger Parker 94p till årgången -13 i Roussillon men bara 88p till Languedoc. Så där blir man inte klokare. Apropå klockrena 2010 Jadis gav han 94p till båda regionerna den årgången.
Håller inte med, jag gjorde misstag som köpte den. Inget vin i min smak i alla fall, riktigt konstigt och tvärdog till dagen efter. Tar väl med övriga flaskor som bonusvin till någon BYOBNu gjorde du allt ett misstag!
Jag är inte förvånad. Det är ju inte en italienare!Håller inte med, jag gjorde misstag som köpte den. Inget vin i min smak i alla fall, riktigt konstigt och tvärdog till dagen efter. Tar väl med övriga flaskor som bonusvin till någon BYOB
Håller inte med, jag gjorde misstag som köpte den. Inget vin i min smak i alla fall, riktigt konstigt och tvärdog till dagen efter. Tar väl med övriga flaskor som bonusvin till någon BYOB
Dåliga korkar eller hur menar du ?Det är inte Barrals undermåliga paketering av vinerna som spökar här?
Dåliga korkar eller hur menar du ?
Ja det är ju lite märkligt om man har en så omfattande export som dom har.Nej, Barral använder tyvärr inget svavel, vilket i någon mening är del av paketeringsfilosofin.
Ja det är ju lite märkligt om man har en så omfattande export som dom har.
Som ambitiös producent ser man till att använda enbart dom bästa disbritörerna.Problemet som ambitiös producent är att man aldrig vet exakt hur flaskorna kommer hanteras när de lämnar egendomen. Personligen tycker jag att det är att utsätta sig för en onödig risk.
Som ambitiös producent ser man till att använda enbart dom bästa disbritörerna.
Hoppas jag verkligenFinns det överhuvudtaget några viner som når slutkund genom en obruten kylkedja?
Inte i Sverige, här har vi världens bästa systembolag.Finns det överhuvudtaget några viner som når slutkund genom en obruten kylkedja?
Precis provar en del annat även fast det låter osannoliktJag är inte förvånad. Det är ju inte en italienare!
Kanske är det "mitt" gummi från 2011 Jadis som går igen. Jag har kört det vinet på en provning också, och som jag minns det var deltagarna rätt avvaktande, artigt undertryckande sin misstänksamhet kanhända. Jag tänker mig att de två 2011or jag provat varit lätt värmeskadade, utan att veta. Det blir mycket spekulation här men det fanns inget besvärande med årgång 2010 i alla fall så jag tror inte det har med stilen att göra.Precis provar en del annat även fast det låter osannolikt
Inte helt säker på om flaskan var ok eller inte, men ändå ganska säker. Får se vad nästa flaska ger i gommen.
Du bara måste testa -13 så vi får klarhet i hur du upplever årgången.Kanske är det "mitt" gummi från 2011 Jadis som går igen. Jag har kört det vinet på en provning också, och som jag minns det var deltagarna rätt avvaktande, artigt undertryckande sin misstänksamhet kanhända. Jag tänker mig att de två 2011or jag provat varit lätt värmeskadade, utan att veta. Det blir mycket spekulation här men det fanns inget besvärande med årgång 2010 i alla fall så jag tror inte det har med stilen att göra.
Vanligtvis släpper inte SB alla flaskor direkt (i fall de inte blir sålda så får importören stå med svartepetter), de fyller nog på webblagret nästa vecka. Det står 0 i webblager på denna artikel vilket indikerar det. Kicka "bevaka" så får du meddelande när den är inne igen.Var det någon som hann få tag på Chateau Arlay i påfyllningen?
Jag tyckte mig hålla koll men tydligen såldes alla 600 flaskor slut när jag blinkade.
Jag misstänkte att det var så, så jag ringde och pratade med kundtjänst. De sa att de sålt alla 1200 som de hade köpt in men jag hoppas att han hade fel.Vanligtvis släpper inte SB alla flaskor direkt (i fall de inte blir sålda så får importören stå med svartepetter), de fyller nog på webblagret nästa vecka. Det står 0 i webblager på denna artikel vilket indikerar det. Kicka "bevaka" så får du meddelande när den är inne igen.