Poussard
Medlem
Ok, jag förstår. Du menar att SB skulle kunna fördela sina flaskor på de städer där dess intressenter bor, snarare än städer där flest folk bor. Det kan jag hålla med om, även om även det kan bli snedvridet (givet att det baseras på tex stora samlingar). En person i Gävle tex med jättemkt DRC gör så att en massa flaskor Rausch Zilliken hamnar i Gävle... Nog för att den personen har mer fina viner än Operakällaren men det återspeglar ju inte direkt Gävles kundkrets överlag.Underförstått blir det att storstäderna bör favoriseras, för där finns den största kundkretsen. Så långt håller jag med. Jag drog det hela ett steg längre, till storstadens pizza vin och enstaka flaskor av SQN eller DRC. Utan framhöll att Sveriges finaste samlingar inte nödvändigtvis finns i våra storstäder. Inte en gång Grand Hotells källare landar speciellt högt. Fattar du inte detta, så beklagar jag din inskränkthet. Därmed finns den största kundkretsen gällande dom finaste vinerna inte i storstäderna! Utan i övriga landet.