Lite meningslös statistik för de som vill "köpa allt" eller brukar ha inställningen att de själv ska lägga beslag på x% av ett släpp av attraktiva saker.
Hela släppet kostar 61 210 805:20 kr.
Därav rött vin 21 467 522 kr, vitt vin 7 077 648 kr, övrigt vin (champagne, annat bubbel, portvin, annat starkvin) 9 933 840 kr, sprit 13 510 656 kr, öl 9 221 139:20 kr (det är de där 100
8 st Lusse Lelle á 36:
90 som spökar). För den som bara bryr sig om vin således 38 479 010 kr.
Dock måste man betänka att det dagen innan kommer en webblansering, enbart vin, som summerar sig till 3 321 378 kr.
Ser man på hur diskussionen går här, verkar vissas ambition vara att själva lägga beslag på ca 10% av ett större webbsläpp och kanske 2% av ett tungt småpartisläpp (5-10% av utvalda poster och strunta i resten). Kostnaden för det kan i detta fall beräknas till
1 101 718 kr. Skål!