petterkalle
I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
I dagens läge med en utbredd samhällssmitta av Corona och Folkhälsomyndigheten som säger att vi bara ser toppen på ett isberg så tycker jag att vi som individer måste ta vårt samhällsansvar. Visserligen jobbar jag på två myndigheter som båda, på olika sätt, handlar om vård men mina åsikter kommer inte främst därifrån. Individuell social distansering är den enskilt viktigaste åtgärden för att kunna platta ut smittokurvan i samhället och på så sätt få sjukvårdens resurser att räcka till dem som behöver dem över tid. Det kommer att dö en massa människor i Sverige pga Covid-19 och långt ännu fler om sjukvårdsresurserna blir överbelastade. Personligen är jag inte rädd för detta och jag kommer säkert att bli involverad i vårdkedjan på något sätt men som samhällsindivid vill jag ta mitt ansvar och begränsa mina sociala kontakter till ett nödvändigt minimum. Med anledning av detta tycker jag att forumets medlemmar bör göra detsamma. Och den första åtgärden borde vara att frysa alla BYOB:s tills allt börjar att lugna ned sig. Jag har själv BYOB- abstinens men kroppen får vänja sig. Vi har ju vår gemenskap ändå som vi kan njuta av - på distans.