Dumt vet jag inte. Jag delar helt enkelt inte din uppfattning fullt ut. För långsam spridning är högst troligen inget bra alternativ av flera anledningar. För snabb spridning är säkert inte bra då många kommer att dö i onödan. Facit har vi kanske inte förrän om några år eller aldrig.Sorry @Pontus. Första stycket är så extremt dumt så jag vill egentligen inte kommentera det. Det är som en inbjudning till utvecklingen i Italien och det tror jag inte någon är speciellt intresserad av. Om sjukvården ska orka med detta så måste kurvan flacka av och tiden för "flockimmunitet" bli så lång som möjligt. Det är bara den enskilde individens handlingar som kan göra detta möjligt och inte politiska beslut. Andra stycket däremot håller jag helt med om. Det är inte det där som begreppet social distansering innebär. För äldre (nu >70 år) blir det mer en social isolering. Där kan vi alla hjälpa till så gott det går.
Jag har väldigt svårt att tro att vi hamnar i Italiens situation med den information vi har, de åtgärder som är tagna och med de som lär komma. Vi får helt enkelt vänta och se.