This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Precis my point!Hade underlättat om man kunde läsa japanska![]()
...eller ändå fler! En bok jag har nämner siffran 88 st.Fast mig fölorade du nånstan på risfältet - sa du 86 sorter?
Man verkar ha fler sorters matris än det finns sötade yoghurtsorter med gelatin på ICA Maxi... Men jag vet inte exakt. Dock äts i princip enbart rundkornigt ris här i Japan. En av mina kendotränare som hälsade på i Sverige började skratta och undrade vad det var för ett underligt skämt med lååånga Basmati-ris på en indisk restaurang (där de fö också serverade ljummen Cobra-öl... Kulturhuvudstaden äger!) Han hade aldrig sett annat än rundkornigt ris i Japan...
Hur många sorters matris finns det då?
![]()
Jamen, du som "Vet för mycket" ställde ju frågan...Nu börjar nördklockan ringa. Var finns moderatorn? Gör en egen tråd av riset innan vi börjar diskutera hur många nyanser av beige som är meninsffulla![]()
Vet inte.Jag vet. Jag har mig själv att skylla.
Tycker det är fascinerande ad absurdum.
Men det förtjänar en egen tråd, så det inte drunknar i oväsentligheter.
Men hur många sorters matris finns det? (Och nu ser jag inte UB ris i påse som en sort)
Retorisk frågaVet inte.
Nu SKA jag sova. Sedan resa.
Du hinner garanterat Googla detta snabbare än jag.
Hey, de där orden är väl inte märkvärdiga, tycker "gnubajs" som markör för vin från Sydafrika är mer imponerande i så fall....som tom skulle få självaste @Matlen att kippa efter andan då han letar efter sina trademark långa definierande ord på sina intryck, som strandplankor, kanelkadaver och algtånghavmineralitetlera![]()
-Solvarma musslor på havsstand associerar jag närmast med matförgiftning...Hey, de där orden är väl inte märkvärdiga, tycker "gnubajs" som markör för vin från Sydafrika är mer imponerande i så fall.Eller måste de vara just långa definitioner, så är "solvarma musslor på en havsstrand", hyfsat målande och FAKTISKT en äkta markör, inte bara dravel.
![]()
Lite så, men DET ÄR positivt menat.-Solvarma musslor på havsstand associerar jag närmast med matförgiftning...![]()
Inte solvarma musselSKAL på en strand? Solvarma musslor tänker jag någon rutten surströmmingsliknade doft..?Lite så, men DET ÄR positivt menat.![]()
Mer musselskal, där musslan har ruttnat bort, men där det fortfarande finns en "sfär" av lite surströmming. Men va fan, skit och stall är ju inte direkt nyponrosaromer heller.Inte solvarma musselSKAL på en strand? Solvarma musslor tänker jag någon rutten surströmmingsliknade doft..?
Vår lille vän verkar vara grundlig i sina studier...Brett, ruttna musslor och (kanske) annat:
Visa bifogad bild 1355
Inspirerad av en helg fylldRetorisk fråga
Nu är jag i lekparken med mitt barnbarn (som får fira jul, trots allt).